måndag 21 maj 2012

Båstad, en söt liten stad.


Semester i Skåne


Några dagars semester i Skåne var inplanerat från Onsdag eftermiddag till Söndag kväll. 
 Susanne och Conny bor i Helsingborg och vi träffas ändå flera gånger per år.

Vi kom inte fram förens 24.30 natten till Torsdag för vi hade så mycket kunder i Onsdags i butiken så jag kunde inte lämna Pernilla själv som vi planerat. 

Så vi kom iväg mycket senare än planerat men, 18.20 satt vi i bilen mina båda döttrar och jag.
Maken stannade hemma för Susannes man var inte hemma dom här dagarna, annars har vi träffats tilsammans allihopa annars.

Nu kör jag ALLTID sakta, tycker det är onödigt att gasa på utan tar det hellre lungt, men sista timmarna så var det både svart ute och regnet som piskade mot bilrutan så det tog extra lång tid att köra.

Så middagen intogs sent, klockan 01.00 satt vi vid dukat bord med sallad, bröd och goda ostar och rosevin. 
Det var nog den senaste middagen som jag ätit någonsin.
Så, sent i säng men vi vaknade ändå pigga och glada vid 9.00 tiden. 
Efter en fukost buffé som Susanne är fenomenal på att duka upp precis som på ett hotell , tog vi bilen och styrde kosan mot Båstad.





Här är vi inne i en butik som är helt underbar. Annorlunda sortiment än andra inredningsbutiker som jag besökt.
Kisek heter butiken.

Helt underbara tavlor fanns överallt på väggarna och det var ägarinnornas ( två systrar som äger butiken) farmor som målat dom.
Hon målade tavlorna på 60-talet ,men dom känns helt moderna, som om det var en ung konstnär från 2012!?

Jag kommer att få göra flera inlägg med bilder från  Båstad för min dator krånglar. Så nu får jag publicera detta så att allt inte försvinner som jag skrivit .





Båstad har väldigt mycket vackra hus men det måste bli otroligt trångt i denna lilla stad under tennis veckorna.
Det är bara en stor gata som går igenom staden och det tog tid för oss att komma ut på huvudgatan igen redan nu i Torsdags när vi gjort en avstickare och åkte upp till ett Cafe´och utsiktsplats.
Kan bara tänka mig hur det blir då under Båstads stora publik och gäst veckor.

Nu är det kaffe som gäller!

Här kommer en bild på en ny jätte vacker sommaklänning / tunika som heter Ford. Tunikan är tänkt att ha tillsammans med vår byxa Nice i creamfärg.
Tyget är i eko ribb trikå i cream och brokad.


 Susanne