onsdag 4 april 2012

Toner från Afrika



I kväll har jag varit på ett pass med Afrikansk dans som var så underbart roligt och jobbigt.
Jag njöt i hela 60 minuter av både musiken och dansen.

Bilden ovan fotograferade jag på en Massai när vi bodde i Tanzania 2001 och jag fick syn på fotot härom dagen när jag dammade i en hylla. Det sitter glas på fotot så bilden här blev inte så bra.

På något vis så har detta med Afrika kommit på tal i flera olika sammanhang på bara ett par dagar.
I dag fick vi en order från en ny butik som startar upp 1 Maj .

Den nya Ägaren som tar över och startar upp umgicks jag med mycket under den tiden vi bodde i Tanzania.
Det var med henne bland annat som vi upplevde alla våra safariturer som vi gjorde vid flera olika tillfällen, men även till vardags så umgicks vi .
Hon var vår äldsta dotters lärare på svenska skolan i Dar es Salaam.

Hon sadlar nu om och ska starta butik i Katrineholm där hon ska sälja kläder/skor mm.

Fröken C ska butiken heta, och mer om den kommer jag skriva om senare.


På Annandag Påsk så kommer vänner hit för att få info om Tanzania från oss, dom håller på att boka resa dit.

Och i morgon ska jag ringa till min andra mycket kära vännina som jag umgicks nästan dagligen med i Tanzania. Dom har kommit hem för att fira påsken på Gotland där dom bor, annars har dom bott sista 3 åren i Dubai. Men, nu äntligen flyttar dom hem igen till sommaren. 
Då kan vi ta vårat förmiddagskaffe som vi brukade göra tillsammans, även om det är ett fysiskt avstånd mellan oss.





Här är en underbar bukett med 100 stycken rosor som Pernilla fick på sin födelsedag av Carina , vår alltiallo.

God natt önskar jag er ALLA.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar