lördag 7 april 2012

Påskpyssel





När andra målar ägg så har jag målat lampskärmar som jag hade lagt i en hög för " slängasaker".
Jag var runt i går och letade ny lampskärm men hittade inget som föll mig i smaken.Men, däremot så satte min fantasi fart och jag kom på att jag hade rensat ut lampskärmar som vi skulle åka till tippen med.
Gick in på hobbyaffären och köpte två burkar med sprayfärg. En Guld och en Vit färg som var någon ny specialfärg med glans.
Köpte en pärlfrans, vindröd och guld  var den enda färgen som fanns och jag var så ivrig så det fick bli den.
Vi bytte därför stil på kistan helt, från bara vita saker, till guld/vinrött.
det var ett bra tag sedan jag hade tid att fixa här hemma men i går kväll så höll vi på alla tre tjejerna i familjen och ändrade om här hemma.




Jag sprayade på färgen men sedan tog jag en skummgummibit och ströpplade ut färgen så att den inte blev så tjock, den släpper alltså igenom mönstret på skärmen som är väldigt vackert, så när den lyser så syns mönstret men är den släckt så är den helt i guld. Det blev ett jätte mysigt sken när det är mörkt ute och lampan är tänd.

Den omålade dalahästen fick också bli i guld, men jag måste iväg nu och köpa en ny burk för färgen var ganska odryg så den räckte inte till hela hästen och mer som ska spayas här hemma.


En jätte fin ljusstake som är handdrejad , men som tackvare son lejongula färg har stått undangömd i ett skåp i flera år har nu blivit högblank vit och fick en plats mitt på bordet.

 Detta ställ för kokböcker har heller inte visats framme, då den bara var omålad, men nu kommer den få stå framme för att kunna ställa receptböcker på, i köket.


Dom här färgerna har jag använt.

Påskriset är också vitsprayat i år.


Att ta tillvara på gamla påskägg och göra om dom till så här vackra är roligt.
Just detta ägg har jag fått av en bekant för ett par år sedan.


En riktigt Glad Påsk önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar