tisdag 10 april 2012

Oljemålningar som ska bli ljudabsorbenter


Halva dagen idag har jag målat på min nya serie som ska bli ljudabsorbenter till företaget Zilenzio.se
Det är Kinnarps som säljer dessa i hela Norden och det är kul så klart!
MarthaMildred säljer dessa ljuddämpande tavlor till privatpersoner.
Vi har flera olika motiv som finns att se på vår websida.

Jag var tvungen att ligga på golvet i vardagsrummet och måla för att få plats med alla tre i rad.
Det var mörkt när jag tog bilden med mobilkameran så bilden är inte den bästa här.
I morgon ska jag fortsätta på morgonen och måla färdigt den vänstra tavlan. 
Färgerna på borden, golvet etc ska bli samma som på tavlan i mitten som redan är klar.
Dessa är tänkta att hänga i skolor och just dessa tre är en serie från en skolbespisning.
Jag älskar att måla naivistiskt och utan att jag ens tänker på det så blir det influenser från 60-talet , då jag gick i skolan själv.




Nu ska jag visa de sista bilderna från rummet som bara är 7 kvm.
Vill visa hur bra det kan bli att göra ett "skrivbord" ovanpå IKEAS byrå Malmen.


Här får man en bra arbetsplats och en bra yta att gömma dator etc. på. det är ett snickeri som gjort detta.
Hagaby snickeri heter det.

Nu har vi äntligen fått garderobsdörrarna också. Det är samma snickeri som tillverkat dom. Vi valde att inte ha delade dörrar till översta skåpen som det var från början utan med en hel hög dörr så ser rummet mycket större ut.