lördag 14 april 2012

Egendesignade smycken


Har suttit både i går och idag och gjort smycken på jobbet.
Det var längesedan sist men nu känner jag att inspirationen har kommit tillbaka för att skapa egna smycken till oss.

Det är i silver och med äkta material överhuvudtaget som jag arbetar med.
Bilden ovan visar ett smycke som jag gjorde för ganska många år sedan och som alla blev i olika färgställningar. Detta halssmycke plockade jag fram för att pusta blankt och då utropade min dotter " Åh! detta har jag glömt bort att använda, gör rent det till mig och börja göra några som liknar detta igen. 


I vår butik så har vi dessa brickor som är superbra i kvalitén , vi har även grytunderlägg och glasunderlägg i present förpackning.
Alla dessa produkter kostar 100:- / bricka, eller förpackning med glasunderlägg på 6 olika i en förp.
Perfekt present när man ska bort på middag!



Nu har vi endast en röd klänning kvar i storlek M, och till den så passar våra röda skor så himla fint.








I dag kom kunder på en gång när vi öppnade och det gjorde att jag fick fullt upp på en gång.Sen strax före 14.00 tiden så sa den kunden som just druckit ur sin tekopp att nu måste jag gå hemåt Adolfsberg. Jag tittade på klockan och sa" jösses vad fort tiden gått idag" !
Du kan åka med mig en bit.
Jag var snabb att stänga och väl i bilen så sa jag " oj, vad fort dagen gått"!
Lena, som kunden heter , tittade då på mig och sa" stänger inte ni klockan 15.00 på Lördagarna?
I bland tryter minnet!


Lena Andersson  heter hon som vunnit ett klädesplagg i vår tävling om hjälp med att "DELA" vår sida MarthaMildred på Facebook så att fler vet om att vi finns.
Jag vill tacka alla er andra som också hjälpt oss.
Det kommer att bli fler tävlingar framöver med en önskan om hjälp att dela vår sida och även gilla den.


Nu ska jag på 18 års kalas till Pernillas dotter Rebecka.
Jag vet att det vankas gott där. Dom är superduktiga i köket hela familjen, nja, inte den tonåriga sonen!
Han håller sig undan från bak och matlagning, det vet jag.

Jag önskar er Alla en trevlig Lördagkväll.

Susanne