fredag 12 oktober 2012

Sol & Skugga





Något som jag ständigt återkommer till i min konst / design eller när jag fotograferar är  spelet mellan ljust och mörkt, sol och skugga. Färger som samspelar eller förstärker varandra så som t.ex.komplementfärgerna grönt och rött gör.
Eller ger en häftig effekt så som vitt och svart gör även om den egentligen är en svår färgkontrast att bära, men, på de personer som verkligen passar i kolsvart och kritvitt är det oslagbart snyggt tycker jag..
Jag har alltid gillat svartvita fotografier, de är liksom tidslösa. Jag brukar ibland plocka fram kartongen med alla gamla svartvita foton från mina föräldrar och det är lika roligt varje gång att titta på dom, även våra döttrar gillar att bläddra bland dessa fotografier.

Här är bilder som jag faktiskt fotade just för bloggens skull då vi gjorde en fotografering i Örebros stadspark för ett tag sedan.

Ni som läser bloggen och inte är från Örebro kan jag rekommendera att ta er en sväng till vår vackra stadspark om ni besöker Örebro, ni som bor här kanske inte har besökt parken på länge men den är väl värd en promenad och ett café besök. 






Den här statyn gillar jag. För mig så symboliserar den "kvinnlig styrka".












Fina formklippta buskar.








Här är det flera mysiga parkbänkar utställda så det är också mysigt att ha med sig eget fika.

Jag önskar er alla en trevlig Fredag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar