lördag 20 oktober 2012

Nya Blomsterboden


När jag ska köpa blommor så åker jag alltid till Nya Blomsterboden som ägs av Stefan Johansson.
Det är en stor och fin butik med massor med trevliga presentartiklar och möbler som också är till salu.
Butiken har en stor fördel, den har öppet alla dagar i veckan från 9-20.00


Dagsfärska snittblommor Årstidens krukväxter Kreativa arrangemang
Öppet alla dagar 9-20
Lövstagatan 18, 70356 Örebro
Telefon 019-184587

 

Här binder Stefan en mycket vacker dekoration till en kista.

Jag och den yngsta dottern skulle på begravning i Torsdag förmiddag och vi skulle ha en handblomma.
Jag visste att jag ville ha en Champagnefärgad ros med grönt och guldslinga för damen med stort D var en kvinna som älskade livet, och det var fest hon älskade allra mest trots sin ålder på 89 år.
Hon var så otroligt söt och hade smak för både snygga kläder och smycken och jag och Pernilla var otroligt stolta över att få ha henne som kund.

Det var en kvinna som vi både älskade och beundrade. Hennes ögon gnistrade som blå safirer och hennes skratt var porlande och hon var så härlig på alla vis. Hon var unik och det blir mycket tomt efter henne.


Att hon hade ett rikt socialt liv visste vi redan och trots  hennes ålder så var det många, många sörjande vänner och släktingar, flera var nära väninnor i samma ålder. Det var en mycket vacker och ljus begravning med fönster efter en hel vägg och utsikten oändlig. Åkrar och ett öppet landskap så långt ögat nådde.
Vår vän som vi sörjer var yngsta dotterns bästa kompisars farmor som vi  träffat mycket.
Våra familjer umgås och farmor fanns nära dom både genom att dom  nästan var grannar och umgicks mycket.


 En sån här dag så funderar man på vad som är betydelsefullt just för mig.



 Snygg diskmedels flaska.


Fin och stor bur till fina fåglar.
Kul med både fiskar och fåglar i butiken.









Här stod vi ett bra tag och luktade jag och yngsta dottern. Ljusen doftar verkligen underbart gott. Inte parfymerat utan äkta dofter liksom.


Ljusen är riktiga storsäljare berättade Stefan. En jätte bra present tycker jag. det blev ett till mig och ett till en kär väninna. Till dottern blev det två olika ljuskakor som jag ska visa på bild i morgon.


En mysig sitthörna inne i butiken med det väldigt vackra och akvariet som verkligen har ett annorlunda och roligt format.


Undrar om Maja, vår kisse skulle uppskatta ett akvarium? det borde vara roligt  för henne att sitta och titta på fiskarna som omväxling mot fåglarna ute.






Jag själv har alltid gillat att titta på hur fiskarna rör sig sakta och mjukt och grönskan som böljar, men det ska vara så här rent och välskött som Stefans akvarium.
Så härligt att akvariet bildar genomskinlig rumsdelare.





Den här blomsterbutiken är väl värd att besöka även om man är ute efter en present i annan form än blomma.
Här finns massor att välja på både till sig själv och att ge bort.


Vi stannade kvar ganska länge inne i butiken och när vi kom ut på gatan så sa dottern att - vad roligt det skulle vara att få jobba såhär med blommor.
-det tycker jag med svarade jag. Om jag inte jobbade som konstnär och designer så skulle jag kunna tänka mig att arbeta med blommor.

Blommor gör mig glad, och jag tror många håller med om det. Jag älskar att måla blommor och då allra helst tulpaner.

I morgon har vi frukostbuffé och den är egentligen fullbokad nu men om någon får för sig att vilja komma så ska vi försöka göra en plats till. Vi inhandlar ändå till många i morgon bitti och det räcker säkert även om det kommer till någon mer.

Massören Manne är nog fullbokad hela dagen men ring till oss och kontrollera om du önskar få en tid på eftermiddagen.

Kerstin Birath visar PartyLight ljus också så det finns något för alla sinnen i morgon hos oss.

Vi har öppet från 10.30-15.00

Varmt välkommen.

Nu är det hög tid att sova
Susanne

Länk för att hitta Nya Blomsterboden i Örebro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar