söndag 7 oktober 2012

Lindbacka brukscafé


Jag och min blogg kompis "Knasterfaster går alltid varje Söndagkväll i ett par timmar med stavar, men idag kände jag att jag ville ut när det var sol.
Som tur är så bor inte Knasterfaster långt bort från mig, så jag gick till henne när hon inte svarade i telefonen eller på Facebook.
Hon stod under det här vackra trädet och krattade löv när jag kom.
Det är tur att hon är en spontan människa! Hon släppte krattan direkt och hängde på.

Idag visste vi direkt åt vilket håll vi skulle gå.
Knasterfaster hade kollat upp Caféet i Lindbacka i Örebro, att det fortfarande var öppet på Söndagarna.
Läs här nedan.

Jag och vår ena dotter gick en promenad här i somras och jag bloggade om detta ställe, då läste Knasterfaster detta inlägg och tog med sig familjen hit på en tur. Då visade det sig att dom startat Café bara någon vecka innan.





  Kolla in grenen som bara hänger fritt i luften!?


Så mysigt dom gjort här. Detta fanns inte i somras när jag var här.
Vi valde att fika inomhus för det var så mysigt vid braskaminen.




Här är inne i kuriosa butiken. Massor med roliga och superbilliga saker! Jag ska hämta mina fynd nästa Söndag och då ska jag fika här igen. Hörde av flera att chokladkakan var himmelsk!












Den var så vacker miljö här inne med de ruffiga väggarna men ändå så rent och fint.



Nu var det dags för fika. Jag tror faktiskt att jag aldrig ätit så god morotskaka i hela mitt liv. Och en jätte bit fick vi båda två. 40:- för en stor bit och kaffe med påtår. Det tyckte vi var billigt!





Nu börjar Solsidan , Jippi!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar