tisdag 25 september 2012

Oil & Vinegar

Underbar Butik!.


 Hamnade här inne av en slump igår. Jag stod och väntade på en väninna utanför restaurang Ingeborg där vi skulle luncha.
Jag brukar alltid vara ute i sista minuten men för en gång skull var jag först på plats.
Fick då syn på skylten Oil & Vinegar och kom på att min söndags promenad kompis och bloggvän " Knasterfaster rekommenderade mig att besöka den här butiken.
Jag klev rakt över gatan från bilen och kom in i en underbar lugn och skön miljö där man fick provsmaka nästan allting!
Kvinnan som äger butiker var otroligt trevlig och gav tips och talade om vad hon tyckte jag skulle smaka på.
Jag kände inget köptvång alls från ägarinnan men kom ändå ut med en välfylld påse med så mycket gott.

Vi behöver eller behövde faktiskt ha något annat att ha som sås än vår familjs stora favorit MangoRaija.
Det finns ju en liten risk annars att man tröttnar på den och det vill vi ju inte.

Fikon-Dadel balsamvinägern som syns här på bilden blev en av mina favoriter och den fick följa med hem i påsen och idag har jag haft den på laxen och halloumi osten som vi stekte.

En annan favorit blev Tranbärsvinäger. Helt gudomlig smak!







Här skulle jag välja ut en liten flaska som jag skulle få med mig Tranbärsvinägern i.
 

Här står ägarinnan själv.
 




Vilka fina färdiga presenter man kan köpa här.


Här är dom små pinnarna som man doppar i de olika oljorna .


















 Jag älskar alla slag oliver och nästa gång så ska jag köpa en vacker glasburk med  stora härliga oliver med fyllning i med mig hem.

Små söta skålar att kanske ge bort i present. Fint att hälla olja i.


Här fylls min lilla kanna med 1 dl vinäger blandning på. 

Massor med aktiviteter anordnas i butiken.

Allt i från att hyra kock hem till matlagningskvällar, dryckesprovningskvällar och det som jag vet att jag vill gå på tillsammans med maken och även kanske våra döttrar är en Inspiration och smakprovningskväll.

Butiken ligger på Engelbreksgatan 16 i Örebro.
 
Nu ska jag fortsätta på min tavla som jag verkligen har inspiration att måla. En naivistisk tavla med café och små hus och en gata full med folk.
oilvinegar.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar