måndag 17 september 2012

Äppelkaka med flingsalt!

Här är ett bra ordspråk tycker jag.
 Den här veckan har det blivit dåligt med bloggande och det på grund av att jag har jobbat så mycket så tiden har helt enkelt inte räckt till.
När jag väl kommit hem från jobbet så har jag fått prioritera och då har valet stått att ägna tiden åt familjen.

Vi har haft en mycket bra arbetsvecka hos oss på jobbet och i Lördags så hade vi en jätte fin arbetsdag så vi var så glada när vi stängde och låste för helgen.





Idag hade jag tänkt börja ta tag i staketet som borde målas om och jag hade tänkt skrapa bort vit färg från stolpar men vi har flera saker hos oss på MM som det är deadline på nu ikväll och alla dessa projekt har tagit både min och den yngsta dotterns timmar så något målande blev det inte utomhus.
Väl inne så har jag målat sista strecken på de tavlor som måste vara klara för att fotograferas av en riktig fotograf för att upplösningen ska bli tillräckligt hög.
Dessa målningar ska nu bli till ljuddämpande tavlor.

Vi har också annonser, foldrar och annat som var tvungen att vara klart för tryckning i morgon.

Maken gjorde äppelkaka efter ett recept som han läst om någonstans nyligen eller om det var på TV på nåt matlagnings program kanske, men han hittade receptet på nätet  iallafall.

Det var smuldeg med flingsalt i.
Han ville provbaka innan vi bjuder på en sån paj. Och det var bra, för vi kan konstatera att man ska ta mindre mängd salt än det står i receptet.

Ni ska få se bild på pajen och få receptet i morgon.

Det var en härlig både doft och smak av kanel, och det var gott att det inte var så " sött"!
Men, lite väl salt tyckte vi alla fyra.


Här kommer bilder på vackra rosor som jag tog förra helgen.
Om det vore rosornas dag och jag skulle välja ut min favorit och rösta på den, ja, vilken skulle jag välja då?
Alla är ju så vackra och unika.





Nu ikväll har jag varit ute och gått med min bloggkompis Fasterknaster , så heter hennes blogg.
Vi går varje Söndagskväll  runt samma tid.
I kväll gick vi för andra gången in hela vägen till City och Järntorget i min stad Örebro. det blir typ 10 km.
Precis som förra gången så stannade vi flera gånger och bara böjde våra huvuden uppåt och beundrade alla vackra husfasader.
Vi konstaterade att man tittar aldrig riktigt ordentligt på husen, även om man passerat dessa hus så otaligt många gånger så har jag inte sett hur de faktiskt ser ut.
Man tittar ju naturligtvis rakt fram så att man inte krockar med någon människa eller lyktstolpe.

Men, på våra powerwalking turer så tar vi oss tid med att upptäcka saker vi inte tänkt på förut.
Vad vår stad är vacker!
Slottet speglade sig i vattnet och jag suckade över att min mobiltelefon låg hemma så det blev inga bilder men nästa Söndag ska den få följa med i fickan.








En god natt önskar jag er alla.
Susanne

Länk till Knasterfaster