tisdag 11 september 2012

Detta är mitt favoritrum!




Så här ser det ut i min ateljé just nu, nej ,ALLTID.
Här älskar jag att vara. Jag blir alltid på gott humör när jag är i min röriga, varma, ateljé som doftar så underbart av terpentin och färger.

Maken säger att detta rum är en sanitär olägenhet!!!?
Att han kan säga så det förstår jag inte?!

Detta är mitt favoritrum!

Familjen vill städa åt mig men hu, då kommer jag inte hitta nåt!
Jag vet precis vart allting finns och när det nån gång är städat så tar det ett tag innan inspirationen återkommer.
 Jag har målat i 38 år och då blir det ju en del som man samlar på sig men rätt som det är så behöver jag en liten sak för att jag ska prova en ny teknik som nu.
Jag har plockat fram mina gamla torrpastell kritor plus att jag köpt nya också, jag har inte målat med pastellkritor sedan vi bodde i Kuwait 2006 eller nåt sånt.

 Just nu provar jag lite nya tekniker.


 

Så här vackert blommande det utanför fiket som vi var på nu på eftermiddagen, jag och ena dottern.

Nu är det dags för sängen.
Måste lyssna klart på sida snutten på CD skivan med Evas öga först innan jag somnar.

Susanne