lördag 11 maj 2013

Kisse i nöd!




En sån söt kisse som satt och mjauade högljutt precis när vi skulle in i Birthes hus.
Alla andra gick in men jag blev orolig att det satt en liten kisse som satt fast någonstans och behövde min hjälp!!
Jag har nämligen en förmåga att ALLTID höra och se katter!, ja det har ni väl redan förstått, ni som läst min blogg ett tag och hunnit lära känna mig lite:))
Här satt en så underbar liten varelse högt uppflugen på en ytterlampa och kunde inte komma ner!
Trodde jag alltså!



Så här satt den och kikade ner, lite ynkligt på nåt vis!




 Titta på munnen, där ser man hur den skriker liksom.
Jag försökte verkligen sträcka mig upp och få tag på katten, fick tag på ett ben, men så oömt kunde jag ju inte ta ner katten!


Sen började den spinna?!
Jag tänkte att den kunde allt få sitta där och spinna för sig själv en stund medan jag sprang in i huset, jag ville ju inte missa den visining av Birthes hem som var helt unika för just vår gruppresa.
Detta hade alltså Petra fixat.
Birthe har ingen visning annars av sitt hem förutom alla inredningsmagasin som fotograferar här ifrån.


 När jag kom ut igen på gården satt inte den mjuka , goa kissen kvar.
Den hade nog fått hjälp av någon i huset........ eller kanske den kunde hoppa ner av sig själv!
Ibland är jag lite löjlig!!!!! JAG VET!







Här berättar Birthe om hur och när och varför dom hamnade just här på gården och hur hon lärt sig att inreda så vackert.
Mer bilder innefrån kommer en annan dag.

Nu är det dags att äta frukost och sen åka till jobbet.

Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar