tisdag 21 maj 2013

Burk med knopp!

 

Här har jag målat en träburk som jag först tänkt lämna till bättre behövande för det var en sån där burk som det var en prinsessa på, som en av döttrarna inte ville ha längre.

Den var rosa från början så jag drog bara på lite guldfärg ganska slarvigt för att få ett slitet utseende.
Sen drog jag med pensel och skaftet på en pensel för att få fram lite av den rosa grundfärgen.
Sen målade jag lite och klistrade på en bit snyggt papper och sist kom knoppen i lila och guld som pricken över i:et.
 Knoppen inhandlade jag i Köpenhamn och den skulle egentligen ha varit till ena dotterns garderobsdörrar men hon vill inga ha på dörrarna utan vill ha dom helt släta, hon får upp dom ändå, men nu kom knoppen till användning ändå!

 Burken, ja den kom till användning direkt! Den ville dottern ha på sitt ljungfärgade skrivbord och ha smycken i, så det blev "en knopp" i hennes rum iallafall tillslut!


Ja, inte fåglarna kan jag sluta mata dessa fjunbollar!
Trots att hela familjen säger åt mig att jag kan sluta ge fåglarna mat så bara MÅSTE jag göra det!
Dom sitter där på rad i trädet och väntar på godsaker.
Och, det är så himla roligt att sitta och titta på dom när jag dricker mitt förmiddagskaffe,det är som att gå på bio! Nästan iallafall. .
 
Maken säger att dom är så tjocka så snart kan dom inte marklyfta och då blir dom godis till kvarterets katter! Vår Maja har jag sagt till att rör hon dom så nyper matte henne i örat!





Snart är det dags för strandliv och då passar den stickade västen perfekt som man kan använda som på bilden lång, men också vända på den och ha den som kort väst. Jeka heter den här modellen.

Har sprungit Vårruset nu ikväll. Nä, jag skoja bara , jag har gått ruset runt som är 5 km. Det var trevligt, för vi pratade hela tiden jag och Maria och stannade flera gånger och klappade söta hundar.
En hund hette Fina Klara Ingeborg!! Matten såg väldigt stolt ut när hon talade om hundens namn.

Dags att sova
Susanne

5 kommentarer:

  1. Jag gick också vårruset ikväll! Jag stannade inte en enda gång. Det tog 50 minuter. Det var många hundar ute och tittade. Hur många timmar tog det för dig? ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul att hon ville ha burken sen :). Man kan aldrig veta med modemedvetna unga damer. Bra att du har förmiddagsbio där hemma. Man ska roa sig så ofta man kan.
    Vårruset...jag har varit med några gånger men en gång fick jag en sån "uppenbarelse" "Vad gjorde jag här där en massa folk stod på trottoarerna och stirrade på oss?" Sen dess motionerar jag utan publik :))

    Kram på onsdan

    annika

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! - och skojare där, Vårruset - hehe - tänkte väl att du inte hunnit träna till det också, men kan se dig framför mig när du promenerar och klappar på alla små vovvar :)
    /Kram Josephine

    SvaraRadera
  4. ja, tiden är verkligen inget att skryta med för min del, hm... det stod 1.47 !!! med stora siffror när vi klev i mål, men, det var många hundar att klappa på vägen, det sötaste hade en rosa virkad kappa på sig:))

    Ja, jag trodde knopparna skulle bli succé som garderobsknoppar men precis som du skriver så kan man aldrig riktigt veta!
    Sen tyckte den unga damer att vi ska ju ändå till Köpenhamn om ett par veckor igen så då vill hon själv välja knoppar i butiken, då kan vi gå och dricka vin när dom två ägnar timme åt den härliga butiken.

    SvaraRadera
  5. jag tyckte också att det kändes konstigt med alla som stod efter kanten men, sen blev jag varm i kläderna ( av att prata, när vi kom i samtalet så glömde jag liksom bort alla människor) och pinnande på och tyckte det var riktigt upplivande!

    SvaraRadera