måndag 15 oktober 2012

Ovärdeliga prylar!

Lindbacka bruk. 

På trappen till Kvarnen som man kan hyra för privata evenemang så som exempelvis bröllopsfester, utställningar, konserter, fotograferingar mm . 


Vattnet forsar under lokalen och utsikten från fönstren är så fin nu med höstens vackra färger



Kvarnen är i två plan och det går in upp till 100 sittande personer här. det finns bord och stolar, olika rum och även ett nybyggt kök och toalett.




Här är baren.



Den här dörren tog många arbetstimmar att göra berättade en av ägarna för oss.

Sådana här vackra handfat tillverkar dom som äger Kvarnen på beställningar. Mycket snyggt handfat tycker jag.







Här är utsikten från trappan på magasinet.


I dag valde vi alla tre som fikade den helt underbara Choklad kakan med grädde till.
Ljuvligt god!
På bilden under är det morotskakan som jag åt förra Söndagen och den var precis lika god.
Dom fortsätter att ha öppet Café  Lindbacka på Söndagarna( läs på länken här nedan om öppettider). Till alla ni som bor inom rimligt avstånd och vill ha gott Söndagsfika, åk dit!



Roligt att få välja sin egen favorit. Jag valde samma kopp som förra Söndagen!
Att jag är så tråkig!?
Jag hade ställt undan några grejer förra Söndagen som jag inte kunde bära med mig när vi var ute och gick  träningsrunda till i går, och därför var jag tillbaka med den ena dottern och hennes pojkvän.



Mitt fynd för 100 :- i kuriosa butiken i Lindbacka bruk.
Sju värmeljus går det åt till den här ljusstaken men det blir en härlig dubbeleffekt.
 Dom andra två fynden ska jag blogga om en annan dag.




Det är inte ofta som maken säger att någon pryl som jag köpt är fin men nu gjorde han det i går.( Det är faktiskt inte ofta jag köper prydnadssaker, sist jag gjorde det så var det i somras när vi var på auktion)
Jag sa,- kolla , den här har jag köpt men jag tänkte ta med den till jobbet.
Den blev bra där, så sa han, min kära make! - så du vill alltså att jag ska ha den kvar? Du gör som du vill sa han och log. Det innebar att den få står kvar i vår "falska spis" på väggen. Den passade exakt i måttet på öppningen och nu har jag tänt den igen, jag har min "skrivhörna" precis här och det ger mig inspiration när mysfaktorn är hög! På väggen bredvid hänger en sak som jag gjort av sanddollar från Tanzania och det är en av de grejer här hemma som jag är väldigt rädd om. Helt gratis men jag älskar det minnet på tråd!
Man betalade alltså med dessa så kallade tunna snäckor för längesedan i Tanzania fick jag veta när vi bodde där.
Ett ovärderligt minne som var skört att frakta med sig hem.

Önskar alla en trevlig Måndag.

Lindbacka evenemang
Länk att läsa om Lindbacka Café

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar