fredag 26 oktober 2012

Nu är det jul igen, ja nu är det jul igen ....





Pernilla och jag åkte till Nasta Welcome Home i går innan vi öppnade, dels för att inhandla en CD skiva som jag stått och lyssnat på i Söndags när jag var där ( men jag ville att hon skulle få lyssna på den också, då det var min favorit musik jazz och vi ska ha den i butiken), men också för att bara få ha en liten mysig stund utan att vi arbetade. Ibland är det skönt att få göra något roligt tillsammans utan att man är på jobbet.

Nu ska jag visa en jätte fin bild på Pernilla som jag tog i somras och som jag bläddrar förbi jämt när jag letar efter bilder på hårddisken till bloggen. Varje gång jag kommer till bilden med Pernilla så ler jag:))
Det är väl ett gott betyg till människan jag samarbetar med!



Som tur var gillade hon skivan och vi var helt överens om att "wave" skivan med härlig lugn jazz  blir bra som bakgrundsmusik. Det är viktigt vad det är för musik i en butik. Det måste vara något som man orkar lyssna på om och om igen och musik som inte själ energi. Den ska bara finnas där precis som hiss och hotellmusik.
Dom har en hel serie med CD skivor och även med julstämning i den butiken.
Ganska dyra 339:- för en skiva,men en blandning som är perfekt sammansatt så den fick det bli!


Nu var det helt omgjort i butiken sedan i Söndags och det var verkligen julstämning.
Ur högtalaren hördes det nu är det jul igen, ja nu är det jul igen.....


Det är så vackra  stilleben överallt i butiken. Dom lyckas verkligen skapa en känsla och man vill bara "HA ALLT" som Pernilla och jag sa till varandra.


Jätte vackra adventsljustakar, här är en med brunt fårskinn istället för mossa.






Massor med  fina och annorlunda julgranskulor i ganska så rimliga och svindyra varianter!
Den här är min favorit NR1!
Jag håller på och funderar på om jag ska åka och inhandla en sådan att lägga på ett fat eller hänga på min "braha" krok!
Den tillhörde den dyraste klassen såklart men smakar det så kostar det!
Då får det bli en bara att lägga på en fat.



Nu ska jag ägna mig åt något så tråkigt som att slänga skräp som är i min bil och maken har sagt till mig att jag MÅSTE åka och tvätta bilen både in och utvändigt idag.
Jag ska hämta barn ( vår yngsta dotter och hennes klass är på läger över en dag) i Blankhult idag och det är fler barn som ska åka i min bil och maken sa till mig i ottan för det är då han går upp, -Du måste se till att bilen blir ren och räcker det inte med att dom städar den så får du åka och köpa en wonderbaum, dom som åker med i din bil kanske säger till sina föräldrar vilken papperskorg dom fick åka i!

Ja, bilen är nåt som jag faktiskt slarvar med tyvärr.
Nu ringde Jörgen från Tetab tryckeri och vi bestämde träff till 13.00 så nu får jag verkligen hoppas att jag hinner med att fixa bilen.
Det vi ska göra är viktigt. Vi ska titta ut var och hur stor och vilken typ av skylt som vi ska göra så att det blir lätt att hitta till vår butik. En skylt som syns på långt håll. Vi ska träffas utanför hos oss så att vi verkligen på plats ser vad som kan vara bäst.

Det kommer alltid nåt som känns viktigare än bilen emellan!

Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar