söndag 12 februari 2012

Lill-Annas Butik & Café



Kvalitet, lyhördhet och omtanke

Så lyder kärnvärderingarna som genomsyrade Lill-Annas Bageri vid starten 1992. Dessa värderingar präglar företaget än idag och vi står för något extra, vad avser både service och sortiment.

Dessa ord på deras hemsida kan jag intyga är sanningsenliga.

 Det här inlägget vill jag ägna åt att tacka Lill-Anna och hennes personal för ett otroligt trevligt bemötande mot oss. Vid förfrågan om vi fick komma in där tidigt en morgon för att få fotografera våra plagg.
Då var svaret enkelt. Inga problem alls. Vi var så välkomna!
Vi anledde ganska tidigt på Onsdags morgonen och redan då var det några kunder som satt där.

Vi kände oss så välkomna av personalen som till och med ursäktade sig när dom sprang i trappen där vi stod och fotograferade mest.

Kunder där fick vi fin respons av och vi kände oss inte alls i vägen.



En fotografering har aldrig gått så smidigt som denna gång.
Ljuset var så vackert som jag tänkt att det skulle vara. Den här fotograferingen skulle vara inspirations bilder och då ville vi ha en speciell känsla.  Vardagslyx! 
                                                           

Att få känna sig "lyxig" i sina kläder som ändå är bekväma.
Material som man kan röra sig i, som inte blir skrynkliga eller tappar formen efter maskintvättar.
Med snitt och stil som gör att man känner sig fin.
Detaljer som blir det lilla extra.
Varken modern eller omodern.

Så är vårat koncept på Martha Mildred.
Vardagslyx, så var min känsla när jag gick från Lill-Annas efter mitt första besök för någon vecka sedan.
Därav föddes min ide´om att få fotografera där inne.

Lill-Annas Butik & Café















 När vi skulle ta en kaffe paus som då i mitt tycke är sååååå viktigt , och vi bestämt oss för en smörgås och latte så fick jag inte ens betala. " Lill-Annas bjuder er på fika!" löd det.









Här kommer några bilder från Cafe´t.




Kan varmt rekommendera   Lill-Annas Cafe´, som i mitt tycke är det vackaste Cafét i Örebro.
Länk till Lill-Annas
karta så att man hittar till Cafe´t.
Årets kvinnoföretagare i Örebro län 2010 blev Lill-Annas Bageri i Kumla

Här  finns länkar som man kan läsa om denna driftiga kvinna Lilla-Anna.

Vi har förövrigt haft en underbart lyckad och rolig helg i Stockholm men mer om detta kommer en annan dag.

Ha en fortsatt skön Söndag.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar