onsdag 1 februari 2012

Bil beroende!

Nedrans bil som bara var helt död när jag skulle sätta mig och åka hem efter träningen igår.
En snäll man hjälpte mig att flytta på den, en man som jag fick tag på inne på gymmet.
Flera hjälpte faktiskt till så vi kunde baxa in den på ett ställe där den inte stod i vägen för andra.
Den snälla mannen frågade var jag bodde och erbjöd sig skjutsa hem mig. Jag sa att jag inte ville vara till besvär  och frågade åt vilket håll han själv bodde. Jag kunde kliva av någonstans.
Dig först! sa han. Jag talade om adressen och det visade sig att vi i det närmaste var grannar!
Vilken tur!
Och, vilken tur att det finns hjälpsamma och snälla människor!

Har varit dit idag med startkablar med det händer inte nåt så nu är det bara att få den boxerad därifrån.

Här är bilar som fungerar!


Har varit och dansat salsa och zumba ikväll.
 Alltid lika roligt! Fast vår ordinarie zumba lärare Cladio dök aldrig upp? Jag som verkligen sett fram mot att få dansa just hans pass för det är det roligaste tränings passet på hela veckan tycker jag.
Men, vikarien som fick hoppa in gjorde att bra jobb med oss!

Det är bäst att man ligger i med sin träning nu för i Söndags när jag var med på ett easyline pass så sa Sofia som körde hårt med oss att vi skulle hålla in "magarna"!
Magarna!!
Jag som trodde jag bara hade en mage!!

Nu ska jag och den yngsta lägga oss tidigt för just nu är vi inne i en lyssnarperiod!
Ja, just det, det går faktiskt i perioder , det där med att lyssna på ljudböcker.
Men, jag älskar att lyssna när andra läser.
Nu lyssnar vi på Viveca Lärns Hummersfesten. Har ni inte lyssnat på serien som heter Midsommarvalsen så gör det. Viveca Lärn är en underbar uppläsare tycker vi i alla fall.
Problemet är bara att jag somnar  nästan på en gång så maken får höra samma skiva flera gånger.
Därför vill han helst att jag lyssnar innan han lägger sig.
Ja, jag vet, det finns hörlurar, kanske jag tänker använda nåt sånt nån gång i framtiden!
Men, inte nu ikväll!






En god natt önskar jag er ALLA
Susanne



1 kommentar: