fredag 2 december 2011

Tröga förbindelser med Irak




Skulle åka upp på Järntorget för att hämta min äldsta dotters cykel sent i går kväll och åkte då förbi min favorit butik Kavalkad. Ja, ni hör väl på namnet vad det är för butik. Gammalt skit som min man uttrycker det, men han har sponsat med pengar dit så det kan väl inte bara vara skit.
Det är en sån där butik som jag bara inte klarar att gå in i utan att komma ut med nåt hmm.. oftast stort!
Ja, för alla del, jag har kommit ut med små saker också. Som små smycken eller fina gamla tidningar .
Men, mesta dels är det stora saker i möbelväg. Och allt är jag såååå nöjd med.
För det är ju saker från MIN TID!
Jag bara känner hur nostalgin tar tag i mig!

Nu åkte vi snabbt förbi .
Vi åkte lika snabbt bakåt för jag tvärnitade då jag insåg att det var nåt skitsnyggt i fönstret!
Sen la jag i backen och backade tillbaka.
Man kan rösta på snyggaste skyltfönstret i vår stad och jag vet vilket fönster jag ska rösta på!







Jag bestämde mig på en gång!
JAG MÅSTE BARA HA DEN HÄR RÖDA BYRÅN!

Ringde redan innan butiken öppnat och har nu reserverat den.
Men, jag är ju gift. Måste kanske fråga maken som nu inte befinner sig på hemmaplan.

Irak har dålig mottagning verkar det som för när vi åt senfrukost tillsammans på förmiddagen min äldsta och jag så sms.ade hon sin pappa.
Här kan ni läsa vad hon skrev:




Har inte fått nåt svar än och detta var i förmiddags.
Vad gör jag nu?
Jag har mätt i hallen och där får jag in den tror jag om jag flyttar bort den hallmöbel som jag tidigare inhandlar i just butiken Kavalkad.
Men, den kan jag ha någonannastans för den är så där bra som möblerna var på 60-talet. Nätta och lättplacerade!

Ja, vi får väl se hur det hela slutar.
Rött passar i alla fall hemma hos oss!

Välkommen till oss imorgon till vår butik.
Lördag öppet 11-15.00

Annars önskar jag er alla en trevlig helg.

Här är adressen till butiken Kavalkad,här finns butiken

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar