tisdag 13 december 2011

Experiment med ModeLejon!



Vi har en mentor som heter Fredrik Lundmark och han är ett riktigt "ModeLejon"!

Ja, han sysslar inte egentligen med mode till vardags utan då är han en av fyra delägare som driver företaget Strateg i Örebro. här är länk till Strateg som arbetar med marknadsföring och har kunder över hela landet.

Att ha en mentor är mycket givande och vi är mycket tacksamma att ha fått just Fredrik som då arbetar med en mycket viktig del i ett företag, just marknasföring.

Vid vårat sista möte som jag hade ensam med Fredrik då Pernilla satt hos sin frissa för att bli riktigt snygg inför en speciell uppgift ( vilket jag återkommer om) , så påbörjade vi ett projekt som kommer att bli spännande att se hur det tar form.

Fredrik som då är intresserad av kläder för egen del hittills ska tillsamans med oss och vår sömmerska rita upp och sedan mätas på längd och bredd för att sedan få några modeller uppsydda som sedan ska bli konfektion.
Detta är alltså starten för Martha Mildreds herrkläder.
Vad just den delen med herrkläder kommer att heta är än så länge bara förslag så den karamellen ska det sugas på länge till.

Fredrik kommer att skriva ner både tankar och ideér och fota sina skisser och jag kommer att dela med mig av arbetets gång här på bloggen.




På bilden högst upp är vår klänning Ferrari i stretch sammet som är så skön att man kan ligga  i soffan utan att det stretar i tyget. klicka här för att se mer info om Ferrari
Just att ha följsamma matrial är vårat motto.
Även i våra jackor och kappor har vi valt att ha stretchtyg till foder.

I går fick vi in helt ljuvliga silkes tyger som kommer att ersätta tidigare tyg i flera modeller.
Vi har glädjen att försäljningen gått så bra att flera tyger är helt slut och finns inte att få tag på mer men ersätts av nyheter som intar plats tidigare än vi beräknat.




I dag är det Lucia och jag har varit med den yngsta som går på en skola med musikinriktning så det är bråda dagar för dom nu.
Klockan 07.00 var vi på plats för första uppdraget på en arbetsplats.

Idag är dom inhyrda på just vår arbetsplats E.on , men det är inte jag som angagerat dom , men självklart ska jag titta på dom klockan 15.00.




Här är ett foto och ett videoklipp av skolans stora konsert på Conventum i Örebro.
Om man bor i Örebro och  inte varit på någon av Karl Johan skolans julkonserter så kan jag varmt rekommendera att gå nästa år, men man måste vara ute och köpa biljetter på en gång som dom släpps för det blir slutsålt snabbt.
Videon lägger jag in senare.

Önskar er ALLA en trevlig Lucia kväll.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar