fredag 30 december 2011

Dan före nytt År


Här är vår sömmerska Loan som är så himla duktig och härlig på alla vis
.
Och många goda skratt får vi Pernilla och jag för hon är rolig också och säger precis som hon tycker.
Hon är inte någon som är direkt finkänslig, inte!

Har precis haft en kund som kom nu och hämtade kläder som Loan sytt färdigt och det sista ska levereras i morgon så in i det sista före nyårsafton har hon sytt till kunder som beställt måttsydda plagg.



Så här ser det ut just nu i den yngstas rum.
Hon stod precis bredvid mig och sa " Jag vill ha mitt rum klart till i morgon"!

Men,ett par dagar till får hon allt sova inne hos sin snälla syster som har en ganska bred säng.

Rummet är bara 7 kvm och det ända som är bra med det är att det går fort att måla och tapetsera det!
Ja, vad gör man när man behöver få in säng, nåt förvarings system( nu har hon redan bestämt sig för IKEAS Malm byrå så den utgår vi ifrån) en smink hörna, och helst ett mindre skrivbord eller i allafall nåt att sitta och jobba med datorn på, och sen en stol till den så klart.

Vi har suttit i rummet alla fyra och funderat för att komma på nåt bra.

Nu har vi nyss kommit hem från IKEA där vi har spånat ideér. Det ända vi köpte där var en varsin mjukglass för 5 kronor???
Världens godaste glas tycker vi och hur kan den vara så billig?
Det är inte ofta man verkligen tycker att man fått mycket för pengarna men det får man verkligen om man köper IKEAs galss för 5 spänn!


Om någon har några tips om hur man ska möblera ett litet rum så ge mig gärna förslag. på mail eller facebook.


Nu har vi städat i skrymslen och vrår, det gör vi varje jul när vi är lediga allihopa. Det är skönt när man gjort sig av med kläder och annat som man inte använder.

Nu tar vi kväll här.
Jag önskar er ALLA en skön kväll.

Susanne