tisdag 7 maj 2013

Lev Vackert!

Pernilla och jag har varit på en underbart rolig resa till Köpenhamn nu i helgen med Petra Eriksson som har
 bloggen
Som varit med & skrivit
"Lev vackert
En helt underbar inredningsbok

Inredningsresa till Danmark 3-5/5

Vi startade resan klockan 5.45 från Örebro och sedan gick resan söderut mot Susanne Ohlssons Boutique Nytt & Nött i närheten av Helsingborg . Bussen plockade upp resenärer efter vägen lite här och var.
Klockan 12.30 parkerade vi äntligen på grusplanen framför Boutique Nytt & Nött där en jätte god buffé´stod uppdukad inne i Susanne och hennes mans lägenhet.
Nästan allt i Susannes lägenhet var prismärkt och många var det som handlade vackra saker från hennes hem.
Även inne i butiken handlades det för fullt.

Här är dom små söta hönsen som jag bloggat om förra gången jag och mina döttrar var hos Susanne som är en nära och kär vän till mig.
Jag har alltid gillat höns och skulle själv inte ha något emot att ha ett par fjäderfän, dom skulle nog trivas med mina rådjur!

Färden gick sedan över bron till Danmark och The Square hotell som ligger mitt på Rådhusplatsen i Köpenhamn.

Här kommer lite bilder från hotellets foajé.

Ett jättefint hotell som ni ser.
Efter en supergod dansk frukostbuffé så¨tar vi bussen ca 6 mil till Skandinaviens största loppmarknad med över 200 utställare där det även finns 2 restauranger.

Här är våren redan igång, solen skiner från klarblå himmel, träden och blommorna är utslagna och och man kan skippa kappan, så underbart skönt!

Där de röda dörrarna är var det en jätte trevlig pub där vi var både Fredag och Lördag kväll och njöt av bra musik och härlig pubstämning och det bästa var att den i stort sett låg dörr i dörr med vårt hotell.
Restaurangen vi gick på var alldeles runt hörnet bara och där åt vi riktigt god mat på Fredags kvällen.

Cirkus låg alldeles bredvid vårt hotell också.

Här är Petra som är den duktiga arrangören och guiden, och med sig som hjälp hade hon sin underbart goa kusin som heter Anna.
Vi kan verkligen rekommendera fler att hänga med oss nästa år.
Hela bussfärden hade vi full service med kaffe och kakor och underhållning i form av lotteri etc och alla fick presentera sig själv ordentligt vilket gjorde att man lär känna varandra lite mer Bussen är en ny och modern buss med hög komfort.

Tivoli låg precis inpå knuten av hotellet, så läget var toppen där vi bodde.
De som inte ville hänga med på utflykterna tog sig egna upptäcktsfärder, så man behöver inte vara inrednings tokig för att följa med på den här resan som var mycket prisvärd.

När vi kom tillbaka från loppis utflykten så blev vi avsläppta nära Ströget och hamnade då rakt in i nästa loppmarknad! som var mitt på ett torg.
Där fyndade vi alla några roliga grejer.

Här sitter vi mitt på Ströget och bara myser med varsin kaffe.
Så underbart skön och rolig dag vi haft! Och, dan är inte slut än.
Jag ÄLSKAR Köpenhamn, den staden gillar jag lika mycket som Rom tror jag.
Längtar redan till nästa års resa och ser fram emot återseende med Petra och gänget och då ska fler av våra väninnor med också hoppas Pernilla och jag.

Länk här till Petras blogg.

boutique nytt& nött blogg

Länk till boutique Nytt och Nött och Antikturen som är nästa helg

Nu är det verkligen hög tid för sömn.