lördag 18 maj 2013

Unika tryck på toppar hos MarthaMildred.


Här är första offentliga visningen av vår nya feminina topp som vi väntar in under försommaren.
En enkel T-shirt som är snygg till jeans eller kjol Nu ska jag tillägga att detta bara är vår prototyp så mönstren kommer att bli ännu finare, med spets på vissa osv.
Materialet är ekologisk ribbtrikå eller jersey. Den kommer att finnas i lite olika tyger och färger.
Här är trycket i guld och det är handmålat av mig och som pricken över i:et så sitter det små swarovksi stenar lite här och där för att gnistra lite extra.
Men, det är bara att köra T-shirten i tvättmaskin på 40 grader.

Vi kommer att satsa på just handmålade motiv som alla blir helt unika, alla blir olika.
Vi gillar känslan av att få vara helt själv om ett motiv på sin plagg. 1/1 kommer det att stå på varje topp!

Självklart kommer vi även ha topparna utan tryck också.
 


















In-provningen i ryggen gör att toppen sitter riktigt , riktigt bra. Modellen slankar, den smiter inte åt men formar ändå kroppen kvinnligt.

 

 Här är första proverna på våra egna smycken med motiv från mina oljemålningar.


Här är ett annat alternativ som vi har, vi får se, kanske ett runt skulle passa?

I dag har vi haft en riktig fart här hemma, jag har varit ledig. Pernilla har jobbat och hade visst fullt fart i butiken hela dagen:))
På förmiddagen kom det par som vi alltid anlitar för fönsterputsning, det blir så himla bra när dom gör det!
Det gjorde att alla i familjen kom igång och vi har sedan fortsatt städa hela dagen med avbrott för mysiga stunder på altanen med fika och mat. Underbart att få sitta ute och njuta av grillat ikväll.

När jag hade mina väninnor här hos mig på lunch i Onsdags så sa en av dom när hon tittade ut genom vårt hallfönster- oj, det har blivit dimma ute!
Åh, nej, då insåg jag att vi behövde putsa våra fönster!!!!!
Det var visst 3 år sedan påstod våra fönsterputsare sedan dom var här senast????!
Hjälp! Vad fort tiden går!

Men, nu är det gjort, och vi har redan nu bokat nu tid för nästa år!

Önskar er alla en skön Lördagkväll.
Susanne

2 kommentarer:

  1. Mycket fint. Smycket blev(blir) jättfint tror jag.
    Den bilden tycker jag är superfin. Ja, du fönsterputs - det är STOR lycka när fönsterputsaren kommer....

    SvaraRadera
  2. Ja, i dag har vi suttit i telefon och spånat om storlek och form, vilket som skulle kunna passa just oss bäst. Vi är ju liksom runda i alla våra mönster så ett runt halsband ska vi prova att göra, det blir nog ännu bättre för MarthaMildreds kollektion.

    Ja, du fönstren, dom var hemska, tänk att en av mina vänner trodde det var dimma ute....
    Men, dom har blivit helt bortglömda på nåt vis, usch! Skärpning till oss här hemma!

    SvaraRadera