måndag 20 maj 2013

Vackra färger inför våren!



 I dag har jag suttit vid datorn precis hela dagen förutom avbrott på typ 15 minuter då jag åt rester sen igår, Tacopaj.

Jag har lagt in nya foton på vår webbutik och gisses vilken tid det tar.
Men, det var nödvändigt att förnya våra bilder och få in lite sommarinspiration på sidan.
Här ser ni lite vad jag sysslat med idag.




Att jag la in papegojan var för att den symboliserar vackra färger för mig.
Jag har lagt in en textruta på bilden i webbutiken där det står att ponchon Ella finns i 25 olika färger, då kanske ni mer förstår varför pippin finns med på ett hörn.


Nu måste jag visa några fina möbler som jag sett inne på Åhlens.
Dom har mycket fint till hemmet där.
Det är sällan jag går på stan men för ett par Söndagar sedan när jag och min bloggkompis Knasterfaster var ute på vår "vanliga" promenad så passerade vi just Åhléns( vi gick även in).
 Ja, nu är dom aldrig "vanliga" mer än att vi just går med stavar på Söndagarna, det gjorde vi igår också, vi byter alltså väderstreck varje Söndag.
I går gick vi åt Lindbacka/ Karlslund hållet och när vi kommit ungefär halvvägs så började det spöregna.
Bara 5 minuter innan regnet kom så gick jag och sa-Åh, vad underbart väder det är, lite lagom hög luftfuktighet, och det doftar ljuvligt, jag skulle vilja spara doften i en burk, inga doftljus i världen kan mäta sig mot detta!
Nu gick det bra att gå i spöregn också, vi var som dränkta katter när vi kom hem!
Då var det skönt att slå sig ner i en skön fåtölj med en bra inredningstidning och dricka te.
Nån hockey tittade iallafall  inte jag på.








Roliga och billiga kuddar finns det gått om på Åhléns! Jag köpte dom ljusgula till soffan.



Här är ett frigolithuvud som jag förvandlat till skulptur med lite färg och penslar.

 Vad gjorde jag utan penslar och färg? Hade förmodligen ganska trist!

Susanne




2 kommentarer:

  1. Färgglatt och härligt. Åhléns har verkligen mycket snyggt att titta på. Ibland går jag in och bara njuter och inspireras utan att jag ska köpa något.
    Fortfarande har jag inte fått till någon tid då jag kan svänga förbi hos er...men det kommer!

    Ha en skön vecka du härliga tjej.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Jag har inte varit på Åhléns på flera år men blev glatt överraskad och även inspirerad till att förnya lite här hemma, vilket jag inte alls hade gjort om jag inte hamnat där:)) Med små medel och en ringa peng så ändrades det om i flera rum och det känns faktiskt roligt och behövligt. Jag har inte hunnit med att fixa hör hemma som jag gjorde förr.
    Ja, kom och ta en fika med oss, det vore så roligt:))
    Varm kram från mig

    SvaraRadera