fredag 28 december 2012

Vackra Örebro

 


 Man blir hemmablind sägs det, men när jag var på stan Annandag jul så tog jag mig tid att både stanna upp för att ta mig en ordentlig titt på vår stads vackra och pampiga huskroppar och även att fotografera lite.
Här är vi på Stortorget.



 Det är fint med all julbelysning. I år är det mer ljusslingor än någonsin och det är verkligen julstämning i vår stad.











 Här är butiken Stallbackens Handelsbod.
Här har dom verkligen lyckats fånga en gammaldags och fin känsla i sin skyltning.
Påminner nästan om jul i en Astrid Lindgren film.





Enkel skyltning men här är det produkten som får tala för sig själv.
En Michael Kors väska, vit, elegant och svindyr!
Väskan står högt i kurs på min yngsta dotters tio i topp lista!

Butiken är Crisma Konfektion är butiken som säljer dessa väskor i Örebro.



Här är den mycket fina och trevliga butiken Oil& Vinegar.



 






Tuff julskyltning hos C/O Home



Till nästa år ska nog jag också prova att spraya kottar i guldglitter!




   




Här syns vilken butik det är.
Stilmagasinet är en vacker inredningsbutik som flyttat från öster till Engelbrektsgatan ganska nyligen.
Mycket vackert skyltfönster tycker jag.








Alla butikerna som jag fotograferat från ligger på Engelbrektsgatan. Här ligger mycket fina butiker samlade på rad.

Men, visst har vi en vacker stad!

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll.
Susanne

Länkar till de olika butikerna.
Crisma-konfektion

Stilmagasinet.se

C/O Home

Oil & Vinegar i Örebro









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar