onsdag 26 december 2012

En del av Örebro



I dag hade vi ( jag och den äldsta dottern, den yngsta föredrog sin bästis) bestämt att det skulle bli en heldag i Örebro, inga tider att passa utan en sådan dag som vi annars brukar göra runt jul i Stockholm.
Lunch, kaffe, ta dagen som den kommer bara och få vara tillsammans . Kanske fynda något.

Den första butiken vi passerade var La Desiree Stortorget 19 A.

  



Elisabeth Klippel Berglöf som äger butiken är med i samma nätverks grupp som oss på MM så jag sa till min dotter att vi går in här.
Ingen av oss har varit till butiken tidigare.
Vi fick ett glatt och välkomnade bemötande från första stund.

Min  dotter var lyrisk- det här är rekord, jag har aldrig hittat så mycket som jag vill ha i en och samma butik, 7 plagg plus några smycken inhandlades av henne.
Hon fyndade verkligen, det var så snygga kläder och till jätte bra priser då det är rea med 50-70% på det mesta i butiken.

Jag har aldrig sett henne så nöjd med sina inköp som när vi gick ut därifrån 1 1/2 timme senare!
Den här butiken kommer hon besöka många gånger igen, det är ett som är säkert!



Här intar vi vår lunch.
En alldeles ny sushi restaurang som bara varit öppen i 3 veckor, SUSHI YAMA Stortorget i Örebro.
Maten smakade så jätte bra. Varenda kund som gick förbi kassan på väg ut berömde personalen för mycket god mat.
Vi satt alldeles nära kassan, det var därför vi hörde det.
Våra tallrikar var helt renskrapade. Inte så mycket som ett riskorn kvar.





Den här restaurangen kan jag varmt rekommendera alla som gillar sushi att gå till.
I morgon ska jag visa mer bilder från vackra julskyltningar i vår stad Örebro.


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig Annandag.

Jag vill också hälsa alla välkomna till vår butik MarthaMildred i morgon då vi har 40% rabatt på alla skor och stövlar.
Vi har öppet från 14.00-18.30

Susanne & Pernilla


http://www.facebook.com/SushiYamaOrebro/likes
Sushi Yama i Örebro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar