tisdag 4 december 2012

Café Station i Örebro

Klicka här för att läsa mer om : P1800

Här är vår blus som heter P1800 i färgen cream.
Blusen har snabbt klivit upp på 1 :a plats på vår försäljnings lista och jag står kvar vid min första och spontana kommentar när jag tog på mig min egen blus  -"om jag endast fick ha en blus / jumper i min garderob så vore valet enkelt!  P 1800 eller den modell som är utan ärm och heter PV.
Det är så underbart skönt att ha en blus som helt är i följsamt tyg.
Super vacker scarfs.
Priserna på våra scarfs ligger mellan 399-499:-

Dödskalle schalen i svart/ grå.


I går morse åkte jag till Örebro station för att skjutsa min underbara väninna Karin till hennes tåg.
Jag har fått haft glädjen att rå om henne sedan förra Onsdagen.
Karin var den som jag umgicks med i stort sett varje dag under vår tid och liv i Tanzania.
Hon bor med sin familj på Gotland men trots avstånd så har vi hela tiden hållet vår vänskap vid liv.
Vi tar ofta förmiddags fika tillsammans men på olika håll och med en telefon till hjälp.
Dom har bott utomlands nu igen under tre år så därför har vi inte heller kunnat ses live.

Vi var ute i god tid till tåget och istället för att sitta i bilen och frysa så föreslog jag att vi skulle kika in bakom dörren där det stod Café´Station.
Det visade sig att det var första dagen för den nya ägaren att slå upp dörrarna till sitt nya café.

Han hälsade oss välkomna in i värmen och ville bjuda på kaffe o pepparkaka fast det hann vi inte med, vi ville bara kika in vad som fanns bakom den trevliga dörren med ljus utanför.

Här är bilder på ett mysigt, nyöppnat ställe med stora goda smörgåsar och hyggliga priser på kaffe.
Därtill en mysig atmosfär i gammalt hus med värmande sprakande brasa att sitta framför och inta sin latte.











När jag vinkat av Karin så åkte jag hem till min " äldsta" väninna Annica  ( hon som jag känt sedan jag var väldigt ung alltså) för att få förmiddags kaffe.
Det är alltid så ljuvligt att komma hem till Annica för hon har ett så vackert hem och även trädgård som jag återkommande bloggar om. Vi lärde känna varandra då jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar och redan då när jag kom hem till Annaicas gamla fina vindsvåning som hon hade ett rivningskontrakt på så vet jag att jag älskade att gå runt i hennes lägenhet och bara titta på allt vackert.
Hon har så kallad känsla uti fingertopparna!


Vi sitter alltid i köket och fikar och tittar på alla småfåglar som hon matar och nu var det jätte många som satt i trädet och i fågelholken men rätt som det vara så kom Annica på att holken var tom på mat!

Vi fick släcka alla levande ljus för att dra till ICA och köpa hampafrön för det vill hennes fåglar ha!
Jag passade också på att handla talgbollar, metallhållare till dom och hampafrön.
Åkte sen hem och la ut frön i fågelhuset och har hängt upp bollarna under altan taket för att dom ska få sitta i lä och smaska i sig maten men inte en enda pippi har synts till!!!
Vad är felet?

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar