fredag 21 december 2012

Det lider mot Jul!

  


Har målat akvarell idag på ett uppdrag som jag fått och snart är tavlan helt klar.
Sedan har det hänt andra saker som är mycket spännande och positivt för oss på jobbet och när allt är färdigt så ska jag berätta om det här. Men, just nu är det långa och roliga och kreativa samtal i telefon med flera olika personer som på olika sätt är involverade i detta.

På eftermiddagen så åkte jag och äldsta dottern till Nasta Welcome Home ( butik) som ligger väldigt nära där jag bor.
Dottern ville upp på stan men jag övertalade henne att vi bara skulle vara i den butiken i ca en kvart.

Vi blev kvar mycket längre än så. Dottern hittade massor med  prylar som hon ville ha. En Gant dunkudde som var som två vanliga på längden önskade hon sig i julklapp.
Den ska hon ha att luta sig mot då hon sitter i sängen och pluggar.

Ända sedan våra döttrar var små så har dom fått varsin julkula i julklapp. Det har varit allt från en billig men ändå fin från Rusta ( där finns det många jätte fina men ändå i bra pris) till dyra.
I butiken så finns det jätte många vackra julgranskulor i olika prisklasser, allt ifrån 39:- och uppåt.
den äldsta dottern har ju utryckt redan tidigare att hon borde ha varit född prinsessa ty hennes smak är sådan!
Utan att ha tittat på priser så valde hon ut en som hon ville ha. Självklart tillhörde den en av de allra dyraste i butiken.
Designen var Lena Bjierre.
Pris ca 200:-

Jag köpte en av samma märke till den yngre dottern också så det blir rättvist.
 Så när dom flyttar hemifrån så har dom en fin samling till granen.

Ja, det är hur mycket fint som helst i den här butiken, här skulle jag kunna flytta in och bo!
Stan skippade vi helt och det var bådas val!







Här är mina paket inslagna. Så himla vackra paket! Jag gillar verkligen det bruna pappret.



Den här vita kulan kunde jag inte motstå till hemmets samling.


Den rutiga kulan har jag ju bloggat om tidigare och på vår första sida på web butiken så ligger en bild med just den här kulan som jag fotat när jag var i butiken sist.
I dag köpte jag en rutig kula, den kostade 89:- om nu någon undrar. Jag skulle vilja ha en hel gran med bara de rutiga kulorna för jag tycker den är så fin.


Paketet med kudden.

I den här butiken så kan man hitta presenter till alla tror jag.






Jätte stor och fin julklappssäck.


Så här vackert ligger butiken. 

Nasta herrgård heter gården.




 Så här ser julkulorna ut hemma hos oss.















I morgon har vi öppet från 12.-15.
Vi har fått hem ännu mer av våra mycket populära scarfs.
Dessa på bilderna här är små nätta saker som man kan knyta på många olika sätt.

Vi har ett stort urval på scarfs nu. Gå gärna in på vår web butik och kika på vad vi har.

 


  

  

Vi har ju mycket nytt i butiken nu, så, varmt välkommen på en fika och kika vad vi har.

Susanne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar