söndag 9 september 2012

Så himmelskt gott!


 I går kväll var vi sugna på något sött och gott men hade inget godis hemma.
Då kom jag på att jag ska göra "rörchoklad", så gjorde min mamma till frukost, men då åt man bara "lite" och sen hällde hon över varmt vatten och förstörde allt det goda!

Jag rörde alltså ihop bara socker, vispgrädde och kakao i en bunke.
Man ska göra den mild, inte för mycket kakao i, men ganska mycket socker behövs.
Jag vispade så att smeten var riktigt tjock och fluffig.
Fyllde sedan små fina gamla glas (som är secondhand fynd)) och en liten silversked i, så man äter sakta och det blev en underbar efterrätt!

Jag lämnade lite kvar i byttan för att jag tyckte det räckte med smeten jag la upp men den yngsta dottern smög ut i köket och slickade i sig allt som var kvar. Hon är annars ingen godisråtta så det var ett gott betyg!

Vi konstaterade att detta var en perfekt efterrätt som man kan bjuda till vänner, då kan man bara lägga till lite frukt, honungsmelon och jordgubbar tror vi skulle passa perfekt.

Så enkelt och så otroligt gott.Ser ut som mousse men det här är mycket, mycket  godare!

Som bägge döttrarna sa, vi gillar inte mousse men detta var gudomligt!







Idag ska jag tillbringa dagen med att måla i min ateljé´, tiden går snabbt nu och snart är det dags för vårt öppethus som vi har till 1.a Advent och då ska det hänga nya tavlor på väggarna hos oss.

Jag har haft det som tradition att ha öppet hus hemma i min egen bostad i typ 15-16 år och då visat upp min konst och annat hantverk och denna tradition tar jag med mig istället till MarthaMildreds lokaler där vi har både ateljé och butik.

Som förra året så kommer Peter Jonsson som går under namnet Zilverzmen vara med och när vi var ute i fredagskväll på afterwoork tillsammans med våra respektive så planerade vi inför utställningen

Vi bjuder då på lite adventsfika och hälsar alla välkomna att besöka oss i E:on huset på Idrottsvägen 37.

Inför just detta tillfälle  plockar vi också fram nya modeller som vi med flit hållit på för att vi tycker de passar just inför den annalkande julen.

Södra vattentornet i Örebro





Önskar er alla en skön och lugn Söndag.
Susanne