torsdag 27 september 2012

Retro så det tjuter!


Tur att det finns folk som samlar på saker!
En god vän till mig, Gunnis, tyckte vi skulle fotografera hos en granne till henne.
Vad kunde den grannen ha för något speciellt att erbjuda undrade jag.
Gunnis förvarnade honom härom dagen att han skulle få besök på gården. Jag hade bara räknat med att göra ett par snabba ombyten och att det fanns en gammal "Esso mack" som var attraktiv som objekt för vår del.

Men, oj, oj, oj, det var en hel guldgruva med underbara ting från förr.
Det passade perfekt ihop med MarthaMildreds retrostil!



Allt var så rent och snyggt och välbevarat.









 Carina, min väninna som var med och hjälpte till vid fotograferingen gick verkligen igång på hojarna!
Hon har själv motorcykelkörkort och älskar att köra motorcykel.
Hon hade nog helst av allt bara velat starta och köra ut på vägen i full fart!





Alla möjliga roliga apparater fanns det också.
Vi fick fundera ett par sekunder  innan vi kom på vad det var för nåt som man kunde köpa för 4 kronor i saken på bilden under här.





Den här fina radion var helt nytillverkad , men så himla fin tycker jag.


 När jag såg plädarna så stannade jag bara upp och klappade på dom, jag minns dom så väl från jag var liten. Undrar om pappa har någon av våra gamla kvar?
Allt, även plädarna var så fräscht så det var en fröjd att få vandra runt i de stora uthusen/ garagen och bara titta och bli nostalgisk.



Hit kommer vi att återvända och jag ska återgälda ägaren av detta med fina bilder. Det var foton  han önskade sig att få när jag frågade. Han hade själv ingen bra kamera.


Idag har vi öppet från 14.00-20.00.
Välkommen att ta en kopp kaffe och kika på vad vi har fått in för nyheter!


önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar