lördag 8 september 2012

Ingeborgs Restaurang & Café


 

 

 

 


open-liten-620x520

 Ingeborgs restaurang och café.

Mitt val för lunchen var kikärtsbiffar med sallad.

I går var jag och åt lunch med en väninna och Lena som hon heter hade föreslagit en relativt nytt ställe men som ligger i ett gammalt café Nya konditoriet"som har  många år på nacken .

Det gamla kondiset har jag fikat mycket på, vi har också en av våra fotograferingar med MarthaMildreds kläder därifrån.

Jag frågade om alla gamla möbler var utkastade men de var de inte.
Speglarna och ”kyrkfönstret” är kvar. Kvar från förr är också rokokostolarna fast de är omklädda,


En härlig känsla får man direkt man kliver in hos Ingeborgs tycker jag.

Menyn skiljer sig från andra matställen, flera vegetariska rätter att välja på vilket för mig är ett stort plus.

 Det är kött, fisk, soppor, vegetariskt och rawfood. Maten är hel utan tillsatser, utan undantag. Det är närproducerade varor, som potatis och morötter från Stora Mellösa

Maten var vackert upplagt på stora tallrikar, maten kändes väl lagad och hälsosam.
Gott hembakat grovt bröd var också uppskattat från oss.







Första parkett kan man verkligen kalla dessa platser.






 Jätte mycket gott fikabröd fanns också, morotskakan såg gudomlig ut, stora väl tilltagna bitar såg jag att det var på min bordsgrannes assiett.

Det här stället kommer jag återkomma till många gånger!
Lunchen var utmärkt!

Bilder från fotografering på den gamla konditoriet "Nya Konditoriet"( det hette så)




  Bilderna här ovan är från vår fotografering som vi gjorde inne på det förra konditoriet.

Idag kan du dock inta ditt kaffe som vi bjuder på hos oss på MarthaMildred om du bor i närheten av Örebro.
Idrottsvägen 37
Vi har öppet från 12.00-15.00
Varmt välkommen

Susanne


här kan ni läsa om Ingeborgs i Örebro
ingeborg-dyker-upp-pa-engelbrektsgatan