torsdag 2 augusti 2012

Söta djur och äckliga djur!



Vad i hela fridens namn är detta för djur?
Den här varelsen satt på vår ytterdörr häromdagen, och vi undrar nu vad detta är för nåt?
Jag trodde först det var en fladdermusunge, men det tror inte maken att det är.
Men, äcklig och ful var den!

Hur får man igång den?
 Här är mitt fynd från aktionen som jag gillar mest, den gav jag 50:- för. Ett superfynd enligt mig.
Maken är inte av samma åsikt men han engagerade sig i allafall med att hitta en plats till den hemma efter att först ha sagt att den får du hänga på jobbet!!!!
Jag var sur på honom för den kommentaren! hela vägen hem från Nora faktiskt.
Nu har ingenjörs rollen tagit tag i honom och han har verkligen försökt få igång den , men, inte lyckats!
Vet någon hur man hänger de tunga metallkläpparna?
Vet någon hur man får den att fungera?
Allt är med och om man sätter den på typ klockan 12.00 så bongar den ordentligt!
Den verkar alltså intakt, men vi får inte det att fungera???

Har vi hängt dom fel, kläpparna i massiv mässing?


Nu är vi "barnvakt" åt Lady, som är vår lilla älskling.
Kan man vara mer söt än en långhårig hamster?
Kossorna som dom visade nyss på TV, som hade ett speciellt namn men som jag har glömt redan , (jag har ett minne som en guldfisk säger Pernilla) men dom blir bara ca 1 meter hög och kalvarna är som små hundar när dom föds, dom var också söta, men sötast av alla just nu är Lady!
Gisses vad  vi pussar och gosar med henne!
Men, i natt klockan 24.00 då var det inte lika kul. Jag vaknade av att jag hörde ljud på undervåningen, fniss och prat, gick tillslut ner för att kika in i yngsta dotterns rum, där sov även den äldsta "frivilligt" och tillfälligt.
Ibland så kan det tydligt vara mysigt att sova i samma rum som sin lilllasyster.

Nån som INTE SOV var Lady!
Hon var igång och sprang i sitt hjul och hade en massa fysiska aktiviteter i sin stora bur( den är faktiskt stor).
F......N att hon är så jäkla söt, man kan inte ens bli arg på henne, sa den äldsta när jag gläntade på dörren till deras rum.
Skönt att bara kunna stänga dörren tyst och smyga upp till sovrummet och dra täcket lite extra upp över öronen och sedan somna sött!

Nu ska jag gå och lägga mig i skaplig tid.

Natti natti önskar jag er ALLA.
Susanne

"