torsdag 1 mars 2012

Bengalier


När vi skulle åka för att köpa sallad på Cafe Marie som ligger i centrum i Haga idag så hajade jag till när vi körde förbi en katt som inte såg ut som en vanlig katt.
Kattens päls glänste i solen!
Färgen var så vacker att man hajade till fast kissen var på så långt avstånd.
Den såg ut som den var ute på promenad med en kvinna som drog en barnvagn framför sig.

Det var den också för så fort vi parkerat bilen så kunde jag inte låta bli att styra kosan åt ekipagets håll.
Jojomensan! Katten tillhörde hon med barnvagnen och dom var alla tre på väg till Ica butiken för att handla.

Kissen brukade då helst vilja spatsera med in i butiken så hon hade ett litet sjå med att distrahera katten alldeles innan hon försvinner in genom dörrarna till det lilla centrumet. 
Kissen brukade sedan sitta så snällt därutanför och vänta till dom kommer ut igen!

"Katten är som tur är inte så kelig mot andra människor så han försvinner inte långt från mig" sa Matte.

Jag och kissen fann varandra direkt!

Matte ville prata med mig och berättade lite om rasen men jag hörde knappt på!
Jag var helt betagen av min nyfunna vän eller rättare sagt vi var betuttade i varandra!
Oj, vad han spann, och jag fick lyfta upp honom och han slängde sig framför mina fötter.
Matte skaka på huvudet," så där beter han sig aldrig annars".

När matte gick in i butiken så sa jag att jag kunde vara kvar utanför och gosa, salladen var inte så viktig längre!

Bengalier var nog rasen tyckte jag mig komma ihåg att Matten sa.
Men namnet det minns jag, Arris var namnet.

Hoppas vi träffas igen Arris!
Jag ska hålla utkik efter Dig.








Här ser han ut som en lejonhona tycker jag.




Vi har haft en toppen trevlig kväll med ett mycket trevligt tjejgäng på hos oss ikväll.

Sov så gott!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar