torsdag 8 mars 2012

Röd Ferrari





 En höjdpunkt på dagen är alltid förmiddags kaffet.


Bara ordet " kaffe" tycker jag om. När man sedan får något

hembakat till så njuter jag verkligen.

Och kakorna som Carina kom med igår var både stora och jätte

goda och här är receptet:


Carinas Havrekakor med en tvist

. 200g smör,

2 dl socker,

6 dl havregryn

3 dl vetemjöl,

1 tsk hjortronsalt. 

samt 3 msk sirap.

blanda allt och dela i 40 bitar (jag gjorde nog färre) rulla bollar

och platta till med en gaffel. 



180 grader i 12-12min



Röd Ferrari, nyhet hos oss.

Vi har slut på flera omtyckta tyger, bland annat vår Mercedes i röd och vit prickigt.
Det är både roligt men även besvärligt när omtyckta tyger tar slut men det är också ett val som vi gör när vi köper in tyger. Vi väljer ofta tyger som vi inte kan få mer av men det är också väldigt roligt att bära kläder som man får känna sig unik i.

Men, när något snyggt tar slut så kommer det ju in något nytt istället som förhoppningsvis också ska bli omtyckt.

Den här klänningen fick vi hem igår och den har redan visat sig vara mycket omtyckt bland våra egna kunder som kommit idag och igår.

Färgen är alldeles perfekt RÖD!
 Precis som en Ferrari ska vara!






Kvällen hemma hos oss avslutades med ett fat röda, härligt

doftande, jordgubbar och lite småprat om dagens alla händelser.



Nu önskar jag er ALLA God natt.

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar