onsdag 21 mars 2012

Musli kaka, mums!


Så här fina cupkakes kan man ju göra snart med vårens fina blommor

  Här vill jag dela med mig av ett recept på Carinas Musli-Flarn som vi nu njutit av på jobbet de sista dagarna.
Dom är så goda så, och allra godast är dom när man tar dom direkt ur frysen som jag gjorde härom dagen.
Carina kom med kakor till oss och sen sa hon åt mig att jag skulle ta med några hem.

Hon sa aldrig egentligen att jag skulle bjuda de andra i familjen så jag gjorde det jag tyckte kändes bäst.
Jag la dom i frysen för att dom inte skulle " synas"!

Jag hade faktiskt "tänkt" att vi skulle ta dom till en gemensam fika men kära nån, jag provsmakade härom förmiddagen när jag själv satt här hemma med mitt förmiddags kaffe.
Jag tog en liten " provbit" bara, bara ett litet hörn skulle jag smaka, men, hörnet blev till en hel kaka och sen la jag undan tanken på gemensamt fika!
Alla kakor är slut nu!!

Jag till och med blundade när jag åt kakan, så god var det iskall och hård!


Här kommer receptet:                                    

200 gram smör
1 dl socker
1 dl sirap
3 dl start musli ( choklad/nötter)
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker


Blanda allt.
Rulla bollar och platta ut.

200 grader 10-12 min    

24 stycken


Ät och njut!

God natt

Susanne






Ny bok som jag köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar