söndag 3 februari 2013

Som blixt från en klar himmel!


I går förmiddag så åkte jag in på butik Granngården för att handla nytt kraftfoder till rådjuren innan jag skulle till jobbet.
Jag hann bara in så stannade nästan mitt hjärta!
Som en blixt från en klarblå himmel så kändes det när jag fick syn på den lilla och släppte väskan på golvet och gick raka vägen fram till den här söta och underbara varelsen som satt där på golvet.
Jag tittade inte ens på den som höll i kopplet utan frågade bara om jag fick lyfta upp hundvalpen.
Sen stod jag där med den lilla valpen och gosade och tiden stod stilla!
Vi fann varandra direkt och hon satt med kinden lutad mot min.
Personalen och även hon som höll i kopplet sa att vi verkade gilla varandra!

Hon är 8 veckor och är till salu sa hon som det visade sig heter Lotta och är matte än så länge till valpen.

Jag bad henne komma till jobbet, alltså butiken någon gång under dagen så att både maken och döttrarna och Pernilla fick träffa valpen, hade jag bara fått bestämma helt själv så hade jag köpt den lilla på en gång.
Så här har jag aldrig känt tidigare för en hund.
Båda döttrarna och Pernilla och alla andra både kunder och kursdeltagare, det var mycket folk hos oss i Lördags, blev lika betagna som jag.


 

 

Här sitter matte med sin lilla valp i bilen.
Mamman till valpen är en Jack Russell och så är det en blandning med Mops och nåt mer, men det går att läsa mer om den på annons på blocket. Lotta är mycket noga med vart valpen hamnar i för hem.

Jag önskar att någon som jag känner skulle vilja köpa den för då kan jag vara dagmatte. Helt gratis!

Jag vill bara att det ska vara ett hem med massor med kärlek.

  

Det här med att få på sig en tröja var inte populärt!
Men, jag tror nog att den värmde gott om lilla magen.

 
 Här var den lilla såååå trött och ville bara upp i famnen på Lotta för att sova.
 

Här är vårt problem säger maken.
Vår älskade kisse är undfallande för andra djur, hon drar sig undan, är ingen slagskämpe alls utan viker sig.
Maken säger att det vore elakt mot henne att ta hem en hund hit.
Hon är en ensamkisse som vill ha all uppmärksamhet själv.
Hon stannar ju hellre inne än konfronteras med  andra katter ute och jag har provat med grannens katt när den var liten för att det skulle fungera mellan dom men hon vek sig för den lilla kattungen också.

Ja, nu är ju inte Maja något problem alls för vi älskar denna kisse, hon är den som är Drottningen hemma hos oss, vill hon breda ut sig i sängen eller soffan så flyttar vi andra på oss och när hon varit ute i bara två minuter och kissat så sladdar hon in i vardagsrummet och kastar sig upp i soffan och på sin filt som är en vacker fuskminkpläd i creamfärg och då ska någon av oss släppa allt och sätta oss att klappa eller kamma henne, och det gör vi så gärna. För finns det något så avstressande som en katt som spinner, men gengäld för hennes kärlek så vill hon vara ensam herre på täppa!







Så här hade döttrarna dukat i Lördagskväll, alltså i går.
Nu när vi städat i alla skåpen så kom det fram porslin så som dessa glastallrikar som jag tänkt skänka bort för jag har inte använt dessa på så många år.
Men, med de gröna stora underläggs tallrikarna så känns det nytt och modernt.





Den helt underbara blombuketten fick vi varsin, Pernilla och jag  i går av en vän som heter Sanna.
Maken som inte annars brukar kommentera inredning så värst ofta sa när jag ställt vasen på bordet- det är nog de finaste tulpaner som jag sett!
Då säger yngsta dottern-ja, herregud vad fina och vilket jobb att sitta och klippa upp dom!

Vi fick oss ett gott skratt, jag och maken!

Skrattat har jag gjort idag över makens kommentar när jag visade mig i min nya BH.
- är den inte snygg sa jag- den ser ut som en blandning mellan gardinkappa och överkast svarade han!
Ja, sån är min man!

Jag minns hans kommentar om liknelsen mellan min nyårsklänning förra året och bordsduken som var inhandlad för nyårsdukningen:)) Då visste jag inte precis som nu om hans kommentar var positiv eller negativ?

 Nu är det en stunds mysande i soffan med familj och katt.

Susanne












2 kommentarer:

  1. Vilken söt valp! Sedan plötsligt få veta att den är till salu...... hm.. ..
    Häftigt med en old lady katt hemma. Old ladys brukar ju veta sitt värde ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, så himla söt är den, skulle verkligen vilja ge henne ett hem här hemma, men det kanske är fel att göra så mot Maja. Hon viker som sagt undan för alla andra djur, hon är ingen slagskämpe alls. Vi vill ju inte att hon ska känna sig utstött.
    Jag hoppas bara att den lilla sötnosen får ett bra hem.

    SvaraRadera