lördag 10 november 2012

Hjärta!


Hjärtan i alla möjliga olika utföranden tycks tilltala de flesta.
Hos oss på vår stora Jul Utställning blir det också hjärtan att beskåda.
De röda hjärtan som hänger på grenen är i keramik som Kajsa ( getingedalen)
gjort. Dom är mycket dekorativa tycker jag och jag hoppas att hon laddat upp med massor av sådana.





Här är ett hjärta i mosaik som finns inne på toaletten i butiken som heter Tant Grön och som finns i Vintrosa.


Här är hjärtan i gammal rostig taggtråd som kommer att finnas i vår butik till 1:a advent.
Roligt att ta tillvara på och tillverka nytt av material som annars bara skulle slängts bort.
Jag gillar verkligen dessa hjärtan.

Ett smycke från Niiice Jewellery som också finns hos oss i vår butik att köpa.


Flera av mina oljemålningar är det hjärtan på. Jag har faktiskt inte medvetet tänkt att "nu ska jag måla hjärtan", utan det har bara blivit så har jag märkt när jag hängt upp dom på väggen.
Det är inte så att jag som konstnär alltid är så medveten och har tänkt något speciellt när jag målar en tavla, det bara blir spontant, penseldragen tar bara fart av sig själv på något vis, jag står inte och funderar innan - hm, vad ska jag måla nu?
Det är många som petar in oss konstnärer i fack, recensenter  som vill få ett större djup och försöka bena ut och isär en mening med en tavla, försöka "hitta djup" som kanske inte konstnären ens haft för avsikt att förmedla utan bara rent instinktivt målat något som faller en in just för stunden.
Många gånger är det betraktaren som sätter en "diagnos" på en tavla, då kanske de som mer är av abstrakt karaktär, fast som konstnär så kanske man inte alls tänkt så.

När jag ställt en duk på ett staffli så bara börjar jag måla, jag skissar aldrig. Sen bara det växer fram ett motiv, men väldigt ofta är det flera lager med vitt skilda motiv målade på varandra. 
När jag sedan tillslut känner att " den här tavlan kan jag hänga här", ja då är den klar!
Nu ska jag se till att de sista tavlorna ska få den känslan för mig, gör en tavla inte det, då tar jag inte med den på en utställning även om andra kanske gillar den.
Så tänker jag!


Hos Stefan på Nya Blomsterboden .



Vackra hjärtan som finns på Nasta Welcome Home.



Varmt Välkommen till vår butik idag som har öppet 12.00-15.00
Jag önskar er alla en fin dag.

Susanne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar