måndag 2 januari 2012

Inlägget jag glömde!


God Fortsättning önskar jag er ALLA
Detta inlägg hade jag förberett som årets första inlägg men så glömde jag bort att lägga in det?!
Bilden överst och även de längst ner är från min kära vän Karin som jag umgicks med nästan varje dag när vi bodde i Tanzania.
Nu bor dom i Ras al Khaimah och dessa bilder fick jag från henne där hon visade fyrverkeriet som dom tittade på nyårsafton.
Dom firade nyår i Dubai och fyrverkeriet är från världens högsta byggnad, Burj Khalifa!
Fyrverkeriet var helt enastående skriver Karin.
Jag har självklart Karins tillåtelse att visa hennes bilder här.

2012






Här är en bild på ett tyg som kommer till höstens kollektion. Tyckte färgen passade in.
Silkesammet är det och tyget är ljuvligt som detalj på kläder.

Kärlek i öknen


En vacker bild från ett ökenlandskap. Vi har bott i Kuwait och det såg ungefär likadant ut men mer platt. Man känner ett lugn över bilden tycker jag.

Ungefär så känner jag mig idag när jag sitter vid datorn i Sigtuna hos min vännina, hon som fixade skyltdockorna åt oss.
Jag hjälper till att packa glas och annat för nu går flyttlasset tillbaka till Örebro igen om två veckor.
En röd kisse vid namn Zimba ligger och myser bredvid mig på en flyttkartong.
Han har legat i min säng i natt också. Vi trivs ihop!
Önskar er ALLA en trevlig Tisdag.
Susanne