tisdag 31 januari 2012

Boxning i kalas strumpor!


Ett sånt här kylskåp skulle jag vilja ha!



Nu blir det lite motsägelsefullt inlägg där jag visar läckra gosaker från Fröken Brogrens konditori på väster i Örebro 
Och, inlägget ska egentligen handla om min träning på Aspholmens Wellnes club!
Nu tror väl alla att jag är sponsrad på nåt vis av den clubben i och med alla inlägg jag gör om dom , men, lugn, bara lugn, jag är INTE sponsrad!
Jag tycker bara att det är väldigt trevligt där.
Passen där förgyller min vardag!


I kväll har jag kämpat mig igenom både ett boxningspass, ett afrika dans inspirerat pass, fast det är inte sån dans som jag dansat hos Leisa för flera år sen, men det kan man ju inte begära, Leisa är från Afrika och är helt fantastiks på att undervisa just i afrikansk dans och sen hade vi levande trummor som vi dansade till.
Men, detta var ett roligt och jobbigt pass det med.
Sist var det ett stepup pass.
Nu ni, nu är jag på G!!

Boxningen kändes bättre i dag även om det inte var nåt fel alls första gången heller, som var förra Tisdagen . Men, jag kände mig lite mer bekväm i mina kläder den här gången.

Förra Tisdagen  upptäckte jag i omklädnings rummet att byxorna som jag använt dagen innan på det urjobbiga spinnings passet naturligtvis låg i tvättmaskin och jag glömt att hänga upp dom på tork!

Vad gör man?
Ja, antingen åker man hem, eller så tager man vad man haver!

Just den dagen var jag fin i kjol och kalasbyxor.
Ja, det hette så när jag var liten och jag säger fortfarande så om den tjockare varianten av strumpbyxa.
Om ni vill veta så hade mina en fin flätning i stickningen!

Ja, iklädd kalasbyxor, tränings skor och ett linne så fungerade det alldeles utmärkt när jag höll mig för mig själv vid cikelträningen. 
Sen stötte jag på Evy igen och hon föreslog ett nytt käckt pass som nog skulle passa mig!
Boxning!

Magnus, han som håller i just det här passet, han log igenom hela passet och var väldigt peppande men när han tittade på mig och sa " det ser fiiint" ut, braaaa! 
Ja, då tänkte jag allt " du ljuger", det ser ta mig f-n inte bra ut, det vet jag!
Jag såg själv i spegeln, störtlöjlig klädsel och helt otränad!
men, vad tusan gör det, kul var det ändå.

Nu vet jag att min kollega och min älsta dotter skäms när jag skriver om detta. 
När jag berättade om detta för Pernilla så sa hon " vilken normal människa som helst hade vänt och åkt hem" om man hade glömt sina tränings byxor!




Nu ska jag skriva om nåt annat som jag tycker är mycket trevligt.
Att fika med en vännina på Fröken Brogrens cafe.
Jag har en vännina som jag kännt sedan jag var 17 år och hon och jag brukar fika där.
Det är en sån enkel men trevlig sysselsättning. Det krävs inte mycket av en utan det kan man göra både regninga dagar och dagar med solsken.


Ja, att jag fotatde alla bakverk var för att jag behövde betänketid, hur i hela friden ska man veta vad man ska välja när ALLT ser så himla gott ut!







Här är Lattemaskinen och den används i alla fall vid mina besök.
här är länken till deras sida på FB

Man får balansera upp livet med lagom dos av träning och fika!

En skön natt önskar jag er!

Susanne