torsdag 13 februari 2014

FLORISTVERKSTAN i Örebro



 
   
På väster i Örebro där vi själva har vår MarthaMildred butik så finns det mycket bra och trevliga butiker.
Väster är en livlig stadsdel där det rör sig mycket folk dygnet runt.

Jag har vid ett flertal tillfällen stått och tittat i ett så himla vackert skyltfönster och i går när det var Onsdag och jag inte själv jobbade i vår butik så passade jag och Annica Backström som jag arbetar tillsammans med som säljare för Skandinaviska Ledarhögskolan på med att avsluta vår arbetsdag i just den butiken med den vackra skyltningen.
Floristverkstan heter butiken som ligger på  Prinsgatan 15 i just Örebro.
Onsdagar har dom öppet i sin butik.

Så här beskriver företaget sig själva:

Vi säljer inte krukväxter eller snittblommor  över disk i
vår butik. Istället fokuserar vi på det vi gör bäst, binderier
och arrangemang. Vi erbjuder både privatpersoner och
företagskunder professionell kreativitet inom alla typer av blomsterdekorationer. 
Vårt floristteam skapar moderna,
stilfulla, traditionella och kreativa arrangemang allt efter
dina önskningar. Vi är ett lokalt företag och levererar till
Örebro med omnejd men har ingen blomsterförmedling
till resten av landet.




Vilken underbar kvist med orkidé!
Hela butiken är så trevlig så jag sa i går att- här inne skulle jag kunna bo!
Mycket här inne andas retro- och det gillar jag ju såklart!





 

En av de här ljuslådorna fick följa med mig hem, jag kände bara att den skulle passa så bra i hallen.
Det skapas ett så vackert ljus inuti lådan och så sotas inte taket ner- det blir mitt försvarsargument till maken för impulsköpet!
 
 
 
 
 

Här är länken till Floristverkstans sida:

http://www.floristverkstan.nu/

Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar