torsdag 4 augusti 2011

Objuden hyresgäst!


Att sitta och äta sin frukost i den varma morgonsolen på bryggan som är härligt vindpinad är en ynnest.
 När jag satt på bryggan kom jag på att det var längesedan jag satt på stenpiren och drack mitt kaffe. Det är närmare bestämt så där en 12 år sedan! den yngsta är nu 13 år och det var när hon var liten och jag skulle ha koll på henne när hon lekte vid standkanten.
Idag behöver hon ingen passning alls enligt henne själv!

Jag tog några steg över till piren och slog mig ner på den varma stenen.
Satt och tittade ner mot vattnet och kontaterade att någon stoppat in ett rep bland stenarna!


När jag klev i vattnet så såg jag att det var en orm som flyttat in . Först trodde jag den var död men när jag gick riktigt nära så började den röra sig. Den snyltgästen får flytta nån annanstans!

Trevligare är det med den lilla söta familjen And. Dom får både gratis mat och husrum om dom vill.
Dom kommer flera gånger per dag och är så tama. Till middag vankas det sockerkaka som den äldsta bakat!








Som avslutning på en effektiv arbetsdag ute i trädgåren under ett parasoll som Farbror Melker så gjorde den långa promenaden oss svettiga. Vad är då skönare än ett nattdopp!




Här syns den yngsta som varit till stor hjälp för oss idag med vissa arbeten som har med bildhantering att göra.
Till höger ser man Pernilla, men det var svårt att få en bild med skärpa för det var kolsvart ute.
Men, så underbart det är att glida fram genom ett nattsvart vatten. Bara en lykta som fladdrar på bryggan och långt bort i horisonten syns några ljuskäglor.
Sen är det våra lyktor som vi har på tomten som sprider ljus annars är det svart.

En bra dag önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar