fredag 12 augusti 2011

Ljuva 60-tal



Har haft en underbart rolig dag. Varit till modemässan i Nacka . Mycket inspiration från 60-tal och det är kul.

Den här bilden har jag inte tagit idag utan på en stor utställning  som jag och Pernilla var på nu i sommar med kläder från enbart 60-talet.  I stort sett alla stora klädskapare fanns representerade. 
Utställningen var helt unik..












På eftermiddagen åkte Pernilla och jag och parkerade bilen vid NK.s parkeringshus  och mötte upp mina döttar och den yngstas kompis och ägnade flera timmar i en och samma affär med bara smycken, både antika och nya smycken. 
Den butiken som heter Antik och ligger på Mäster Samuels gata är värd att besöka igen även om det är 20 mil dit från mig.
Om man gillar smycken så är butiken en dröm.

Njöt av latte på en uteservering på Biblioteksgatan, vi struntade helt i klockan och satt till sent även om vi hade ett par timmars bilresa hem igen. Men, det gäller att ta tillvara på roliga dagar.
I och med att det är Fashion week så var många butiker öppna till sent på kvällen. 
Aktivitet överallt. Storbilds TV med modevisningar och andra jippon.
Massor med folk på gatorna och vi lyckades hitta plats på bästa läget så vi bara kunde sitta och glo!

ÅH! Vad jag älskar vår huvudstad!

Det här modet kan man väl ändå hoppa över !
I varje fall är det inget för oss på MarthaMildred!




Antikt, Gammalt & Nytt

icity dotted line
Butiken med det träffsäkra namnet, på Antikt, Gammalt & Nytt hittar du accessoarer i olika prisklasser, från olika tidsepoker. Ett måste för dig som gillar att fynda dyrgripar.
icity dotted line

Besöksadress:

Mäster Samuelsgatan 11
11144 Stockholm

Öppettider:

Mån-Fre 11-18
Lör 11-16

Telefon:

08-678 35 30
 Antikt, Gammalt & Nytt

En god natt önskar jag er ALLA
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar