onsdag 16 juli 2014

Sommar och sol i Skåne




Jag har varit i Skåne och då närmare bestämt hos min älskade väninna Susanne som bor strax utanför Helsingborg. Jag ska visa bilder från hennes underbara hus och trädgård en annan dag för nu vill jag visa er foton som jag tog från i Lördags då vi var i Mölle som ligger precis efter havet och där det var en dag vid hamnen med försäljning för vissa inbjudna utställare.
Susanne med sin butik Nytt och Nött och jag från MarthaMildred var inbjudna att delta på denna trevliga dag.
Vi var tillfrågade att ha mannekänguppvisning vid två tillfällen under dagen så vi hade ordnat med flera som gick och visade våra kläder från MarthaMildred och Ulla Jacobssons stickad plagg.
Vi hade utställare bredvid oss som sålde bikini och jätte söta hjärtformade paraplyn som dom tog hem från England och dom passade så fint ihop med våra plagg.

På bilden överst och här under kan jag bara säga -Jag älskar kläder i vitt och varmvitt:) Här bär modellen MarthaMildreds bas klänning i silkepläterad bomull i varmvitt och över den stickad kofta med namn Short Kina som är en dubbelstickad kofta som snart kommer att utgå i sortimentet men som ännu finns kvar i lager.
den är en av mina favorit tröjor.



Här har modellen stickade västen Jeka i beige färg.
den här västen går att förändra på flera sätt och jag bara älskar den.




Love:)



Här är lilla stickade ponchon Ella i vitt.
Bas klänningen Nelly från vår egen kollektion MarthaMildred.





Här kommer mamman i Ella, den superpopulära stickade lilla ponchon i klarblått och dottern i ponchon Lebar i lila. Suveränt plagg konstaterade dom då man kan låna varandras plagg fast det är så stor åldersskillnad!
Plaggen är ju i OneSize.


Här har modellen vår omtyckta stickade klänning som är så fin att sätta en Ellaponcho över.


Modellen Yvonne är så himla snygg i den här turkosa färgen som ponchon Ella är i.
Den lilla stickade ponchon kostar endast 299:-
Så bra pris för ett så himla användbart plagg tycker vi.

Mer vackra bilder från Båstad, Köpenhamn och andra fina ställen kommer.
Susanne

5 kommentarer:

  1. Hej Susanne,

    Vilka snygga plagg! Jag älskar min vita vackra kofta :) Tur att jag köpte den innan den snart skall utgå från ert sortiment. Jag undrar om man kan använda vita koftan även på höstrar & vintrar eller?
    då det är vitt, kanske mer passande enbart för vår / sommar ? Men jag anser man borde kunna använda
    även på höst ??
    Jag ser framemot bilderna!! :)

    Trevlig helg som kommer,

    Anna

    SvaraRadera
  2. Glömde att säga , vilka söta hjärtparaply!! Såna vill jag ha, hoppas att de kan finnas i era shop framöver ?? ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hur står det till?`Jag saknar din blogg & uppdateringen :)
    Jag måste berätta, jag har fått SUPERFINA komplimanger för min ursnygga vita koftan!!
    Jag fullkomligt ÄLSKAR den, & är skitglad att jag kan använda den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna.
      Jag har tagit lite ledigt från skrivandet nu ett tag men jag har massor med foton och platser som jag snart ska sätta fart att blogga om:) Tack för dina fina rader här. Du måste komma hit och se vad vi har "live" när vi startar upp igen om några veckor.
      MVH Susanne

      Radera
    2. Hej Susanne,
      Jag förstår det och ibland behöver man ta ledighet från bloggen. Du har verkligen många bollar i luften, som är roliga!! :) Jag ser framemot bilderna, det är så roligt att tassa in här & läsa & se superfina bilderna som du tar :)
      Det kan du räkna med mig, kommer mycket gärna till er för jag är så nyfiken på butiken & era plaggen.
      God kväll.
      Hälsningar, Anna & Chelsie (hunden)

      Radera