fredag 25 maj 2012

Köpenhamn

På väg mot Köpenhamn.

Vi startade dagen i Köpenhamn  med en flaska Champagne för oss vuxna och annat sött & gott till den yngre generationen.
Vi satte oss mitt på ett torg med ett hav av blommor framför oss. Åh! Vad vi njöt av solen och att ha en lång dag framför oss utan stress.


Lisbeth Dahl butik. Jag har även själv sålt Lisbeth Dahls olika prylar tidigare när jag hade butik hemma, men, jag har aldrig varit inne i en renodlad Lisbeth Dahl butik. En dröm för oss alla som gillar feminint!
Susanne
Både kaffet och kakan smakade underbart!
Så fint det kan bli med lite rosa färg! Och under det rosa "fluffet" så var det en mycket god chokladkaka med hackade chokladbitar i. 
Jätte mysigt Café hamnade vi på och jag blev helt sålt på den rosa lampan som är samma lampa som vi har hemma, men här är det sprejad i pastell rosa . Allt var målat utom prismorna. Så här ska jag måla min också!
Så himla många mysiga inredningsbutiker det finns i Köpenhamn.
Tips till alla som har en gammal solsäng som står och ser trist och utsliten ut. 

Pippi tapet!
Ett annorlunda sätt att exponera sina gamla silverbestick på.
Den här lampan gillade jag.
Här ser vi oss om i små gränder och börjar hålla utkik efter en trevlig restaurang.
Sån här blå himmel skulle det vara jämt!

Nu är det dags för förmiddagskaffet ute i solen.
Fåglarna kvittrar och det är klarblå himmel.
Underbar Fredag!

Önskar er ALLA en trevlig dag.
Susanne