onsdag 2 maj 2012

Ford, Corvette, Fiat.....



Har varit ute på power walk med en vännina nu i kväll. Promenaden i sig blev både lång och även tidsmässigt lång.
Vi hamnade mitt i en veteranbil träff vid Sommaros Värdshus när vi passerade där.
Stopp! Vi måste stanna och kolla lite, sa jag till Anneli.  Jag gav mig inte förrens jag  kollat in alla bilarna mer eller mindre.
"Jaså, det hade jag ingen aning om , att du gillade bilar" sa Anneli till mig, och vi har kännt varandra i många år.
Nej, men vanliga bilar har jag föga intresse av, men det här är nåt alldeles extra!
Jag hade lämnat min telefon hemma så jag kunde inte fota själv, men jag föste fram Anneli som fick fotografera åt mig.
Annars hade det blivit många, många fler bilder, kan jag lova!
men, vi hade väl aldrig kommit vidare i skogen då!

Den här gamla Forden på bilden högst upp var det fler än jag som hade fått upp ögonen på.
Vad roligt att det finns folk som bevarar och också använder såna här bilar.

Vilka detaljer! Så vackert!
Jag hade svårt att slita mig därifrån och fortsätta med mina Power Pump stavar.



Kolla in den här bilen.
Dörrarna går att öppna åt bägge hållen tror jag.
Bilen är så underbart söt , tycker jag.
Den väckte också mycket uppmärksamhet.


Alla bilarna som stod här var så otroligt välskötta.
Hoppas detta är nåt som återkommer som händelse på Sommaro Värdshus nästa år för då då ska vi promenera  hit och äta eller fika och kika mer , det har vi redan bestämt.

Det som självklart var extra roligt var att få se bilarna som våra kläder i retrostil är döpta efter.

Vi har ju Corvette, Audi, Bentley, Lamboghini, Jaguar, Mercedes, Dodge mfl och nu kommer det en ny modell som vi redan har döpt , men jag kan vänta lite med att tala om vad namnet blir.....
Det blir en ny klänning som vi ritat upp och gjort färdig som modell för ett bra tag sedan, men, det tar tid innan mönstren är klara i alla storlekar och allt annat som ska vara helt OK.
Men, snart så....


Nu är mycket nytt på ingång till oss. Vi hoppas att leveransen kommer som lovat till på Fredag.

Den 12 Maj klockan 12.00 har vi Modevisning hos oss. 
För den som önskar ett glas vin och en Ciabatta fylld med godsaker går in på vår sida
MarthaMildred.se
Logga in med dina uppgifter.
G in på evenemang , där hittar du den här dagen. 65:- betalar man in= bokning


Man kan också chansa och bara komma dit utan att ha föranmält sig. Det går att få köpa sig ett glas vin till självkostnadspris då.


Men, för att vara säker på att få plats så gör man en föranmälan på web sidan eller bara på telefon om man inte önskar något att äta.


Det ryms bara ca 30 personer för att vi alla ska trivas så antalet är begränsat till det.


Visningen tar 50 minuter- 1 timme. Sedan har vi extra öppet till 16.00.

Välkommen till oss den här dagen!

God natt
Susanne