måndag 25 juli 2011

Jag skulle behöva en trädgårsmästare!

 Här skulle jag vilja sitta och lyssna på en bra ljudbok och njuta av en god kopp kaffe och njuta av min fina trädgård! Jag älskar nämligen blommor av alla dess slag. Blommor i alla nyanser, jag älskar ju färger.
Jag är inte en sån där strukturerad och bestämd person som bara kan hålla mig till en slags färg i trädgården, tex vit färg på ALLA blommor!
Det är mycket vackert med sådana organiserade trädgårdar, den vänninan som jag kännt allra längst har en sådan trädgård.
Det är en fröjd att få dricka kaffe i hennes trädgård. När jag sitter där och bara luktar ( hon har hur mycket sköndoftande rosor som helst, jag kommer ihåg ett namn i allafall) på alla hennes honungsrosor så blir jag alltid så inspirerad och åker hem med intentionen om att jag ska bättra mig och försöka styra upp i min egen trädgård men det stannar där. Jag får inte till det!

Jag har tänkt tema kanske, blommor i färgtema alltså!
Sen kommer jag till ett trädgårdsmästeri som det som jag hamnade på sist jag skulle köpa växter och det var nu strax före midsommar i Sigtuna när jag besökte min goa vännina som bor där, Sigtuna slottsbutik närmare bestämt som är ett mycket trevligt ställe att åka till. Underbart god mat och fika finns det där, vi hann med båda.
Jag handlade mycket trevliga växter. Fick mycket fin hjälp av en ung och tålmodig man.
men, inte F-n kom jag hem med det som jag planerat??? Massor med olika färger så där sprack hela mitt TEMA!
Jag läste i en tidning alldeles nyligen om en som jag verkligen kände att jag kunde förknippa mig med, hon hade som jag gett upp och gick på sin fars devis" Han stuntade i rabatter, slängde ut påsvis med frön, satte plantorna för tätt, öste på! Sådan är min paradisträdgård- oförutsägbar och till bredden fylld! Och av dessa livsbejakande paket som kallas blommor, är för mig schasminblomman helt oöverträffad och den helt översållad med knoppar sågade maken ner inför ögonen på vår dotters kamrat som undrade vad herrn i huset höll på med?



Så med en trädgård lika ostyrig som min målarpalett ägnar jag mig åt att promenera och titta på andras organiserade och välskötta trädgårdar!

Min utsikt från ytterdörren är inte så tokig i alla fall!




En fortsatt bra dag önskar jag er ALLA.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar