torsdag 20 mars 2014

Chateau Grand Cru 2014

Länk till MarthaMildreds reklamfilm
OBS! Sätt på ljudet på datorn för det är musik till.

Nu har jag lagt länken till vår reklamfilm överst här på sidan ifall någon inte har sett den och vill titta på den.

Idag ska jag blogga om världens godaste choklad enligt min smak:))
Vi var på den årliga Vinmässan som är i Örebro varje år.
I år hade man flyttat eventet från vårt vackra slott till en gräsligt trist lokal men det var helt Ok tyckte vi sex vänner som gick tillsammans.
Slottet har självklart en helt annan charm och känsla. När man går där i alla vackra salar ger det en annan upplevelse men det blev mer effektivt tyckte utställare och besökare enligt vår största tidning Nerikes Allehanda så då var det väl så!

Jag tyckte dagen var mycket trevlig:))
Klockan 15.00 träffades vi och startade då med ett lättare vitt vin-sen blev det Champagne som ger kyckligfylla enligt maken.
Vi gick aldrig närmare in på vad han menade med det uttrycket, men kul lät det!

Till det som vi alla gillade är riktigt fylliga röda viner och vid ett av stoppen så höll jag fram en kupong och sa-inget surt vin för min del!
Maken tittade då strängt på mig och väste-så säger man inte , det är inga som serverar sura viner förstår du väl, vinexperten hörde vad maken sa och nickade medhållande.

Sen tog hon fram ett dyrt och fint vin som vunnit nått pris som jag inte kommer ihåg.
Vinet var helt underbart - potatisgratäng och oxfile var mat som skulle passa bäst till, annars var det bäst att bara njuta av den fylliga aromen-det luktade fantastiskt.
Jag ska återkomma om vilket vin det var, min ena väninna Åsa kommer ihåg sånt här:))

Men, tji fick dom! Jag fick rätt!
Vid ett bord så blev vi presenterade ett svindyrt vin, sånt som vi INTE köper hem till oss, det kostade flera kuponger, jag och Åsa tog olika vin, INGET VAR GOTT!
DET VAR SURT!
Surt sa räven sa jag och tittade på dom andra, vill nån ha för annars häller jag ut det, Åsa höll med:))
Alltså tänker jag fortsätta fråga efter icke surt vin hädanefter!


Detta dessertvin var helt underbart gott, men ni kan ju läsa på skylten att det var dessertvinet på Nobelmiddagen så min åsikt var nog "rätt" kan man säga.



Nu till chokladen.
Den är helt underbar. Jag köpte med mig dessa tre sorter hem och vi njuter såååå av varje lite bit.
Så gott till starkt kaffe. Nu visar bilden här vilket märke det är på den så att ni alla kan köpa med er en eller två hem om ni råkar se dessa.
Den är relativt tjock till ytan så det blir gott att bita i den även om man bara tar en liten bit.
I vår familj så är den med Kardemumma & Kanel stora favoriten och jag äter i jämn takt som dom av den-men, min favorit är den med Lakrits & Chili.och den får jag ha för mig själv sen tror jag:))



Bästa chokladen jag någonsin ätit!


Jag har ytterligare viner som jag vill rekommendera men det blir en annan gång.

Nu är det frukosttime.
Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Jag kan också tillägga att vi har så mycket snyggt i vår butik nu så gör ett besök till oss på Ringgatan 28 i Örebro.
Allt som är med i filmen kommer från vår butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar