söndag 16 mars 2014

Andra anhalten: Sviten på Clarion Hotel


Vi började första filmandet i sviten på Clarion Hotell i Örebro.
Lite priirigt var det innan vi kom igång.
Vi satte på härlig peppande musik för att komma i rätt stämning och sen skötte Philip och David allt på ett perfekt sätt.
Dom styrde och ställde med oss och vi gjorde precis som dom sa:))
Jag hade fått berätta först hur jag önskade att filmen skulle bli och jag måste säga att det är helt otroligt att dom snappade upp allt och regisserade den exakt efter mina eller våra önskningar.
( Just den här biten med fotografering tillhör min uppgift i företaget, Pernilla har andra uppgifter som sömnad och ekonomi)

Sovrummet






Här börjar vi kolla ljuset och hur första tagningen ska vara i minsta detalj.
Vi hade klarat att få med allting som stod på vår checklista förutom tändstickor, en kaffemugg, färska blommor och sen var det nog faktiskt inget mer!

Här är David Erixon som provfilmar och kollar ljuset.


Längst fram står Sara Gunnebjörk som går andra året på Textilhögskolan i Borås och just nu har vi glädjen att få ha henne som elev i fem veckor.
Pernilla är den som håller i alla ombyten, hon är den av oss som har koll på allting.
David och Philip kollar hur först filmsekvensen tar sig ut.
Modellen My Arvidsson får order att pudra sig lite extra.


Ljuset är perfekt i rummet.
Här är Philip med morgonkaffet i högsta hugg.
Filmandet pågår för fullt!
Detta är en ny värld för oss alla förutom filmteamet såklart. Man måste vara mycket mer strukturerad när man filmar mot när jag fotar kläderna. Philip ligger ett steg före oss hela tiden med att tala om för modellerna vad dom ska göra- det gjorde det hela enkelt-dom behövde inte fundera på sånt alls.
Det var ungefär som att någon läste ur en bok och samtidigt så gjorde modellerna så som dom läste.

Nu väntar alla på mig, vi ska kolla på en deckare och äta semla.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar