måndag 28 oktober 2013

Containerfynd blir guldfynd!




Nu har vi det mesta på plats i den nya butiken, men fortfarande är det en enda röra, allt är huller om buller!
Jag har sprayat och målat på några av våra gamla skyltdockor och jag är mycket nöjd med resultatet!
Men, som sagt, maken säger ju att jag saknar självkritik!!!!
Ni får själva bedöma om det blev fint eller fult om ni kommer till oss på LÖRDAG för då har vi invigningskalas från det att vi öppnar klockan 10.00 tills vi stänger och det vet vi inte när det blir än.....
jag återkommer om detta.

Bubbel i glasen och en liten fin present från oss får alla på Lördag.



Så här fin blev min gamla pianopall med skinande guldspray.
Inte den färgtonen som är mer mörkguld utan den som har en färgnyanser precis som ett guldsmycke.
Jag köpte första sprayburken på en färgaffär men sen sa min väninna Sanna att jag skulle nog testa med Biltema och mycket riktigt, där var det halva priset. 56:- kostade en stor flaska där och den räckte ganska länge tycker jag.



Den här stolen står det Televerket på under sitsen och  den hittade jag jag inne i ett rum som dom höll på att röja ur i ett av rummen som var i vår stora lokal fast som var uthyrd till ett annat företag.
Den skulle slängas och jag frågade då om jag kunde få den och det fick jag!

Nu är det en riktig pärla i vår nya butik,
En riktig retrostol, eller stol i äkta retrostil kanske man säger.




Den här symaskinen är efter min älskade mamma så jag hade svårt att göra mig av med den, men vi hade ingen användning för den som den var så det fanns två alternativ bara- slänga eller förändra,
Nu kommer den till användning som skyltmaterial, ni ska få se hur den ska se ut när den är klar!

 

Alla dessa ting har nu en given plats i vår nya butik- Fiorella & MarthaMildred.


Här är fönstret med nya loggan som Peter gjort till oss i Fredags.
Peter har en företag som heter Sandblomskylt och Peter själv är en hur smidig person som helst att ha att göra med, snabb, duktig och mycket prisvärd att anlita.
Vi kan verkligen rekommendera honom av hela vårt hjärta.

Nu har vi precis avslutat ett möte med Ulla Jacobsson.
Vi har gått igenom kommande nyheter och redan på Lördag så kommer vi att ha nyheter i butiken.

Nu är det i allafall dags att avsluta dagen för min del och önska alla God natt!
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar