tisdag 27 augusti 2013

Containerfynd!


Här är bilder från min väninnas trädgård där jag visat bilder från flera gånger tidigare.
I går tog jag en snabb cykeltur hit för att få njuta i hennes jättevackra trädgård och se alla vita rosor och jag plockade för första gången i mitt liv färska och alldeles underbart goda mullbär från hennes stora mullbärsträd.
Björnbär åt jag också från en stor buske.
Hon visade mig sommarens bästa möbel- ett stort och rejält planteringsbord som egentligen var ett bakbord som mannen i huset lyckats rädda från conteinern på tippen!
Den var ett par som slängde tre likadana bord och det sista hann då räddas från sitt öde- det står nu snyggt vitmålat ute i min väninnas trädgård med krukor, redskap, blommor m.m på och ett snyggare rejälare och snyggare arbetsbänk för trädgård har då inte jag sett, varken på mässor eller på bild!!!
Ja, tänk vad folk slänger saker i onödan!


 Apropå att slänga saker, den här glasburken hann jag rädda undan tippen innan kärran drog iväg bakom makens bil i Söndags!
Jag vet precis vad jag ska ha den till- jag ska fylla upp den med värmeljus och låta den stå framme på ett ställendär jag lätt kan komma åt ljusen då det snart är dags igen för att tända ljus  varje dag.
Men först ska jag göra ett höstarrangemang i den med mossa, rönnbär och ett stort ljus, ni ska få se hur jag tänkt!

Nu ska jag sätta fart och göra mig i ordning för idag ska jag och ena dottern och två av mina nära väninnor åka till Stockholm och bara ha  en underbar dag.
Vi ska börja med mina favorit kvarter- att vandra uppe på söders höjder, dom kvarter där Per Anders Fogelström skrev om i min favoritbok Mina Drömmars stad.
En dag i Stockholm i vackert väder- det kan inte bli bättre!

Önskar er alla en fin dag.
Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar