fredag 15 mars 2013

Designa dina egna glasögon hos Holmqvist Optik i Örebro

 I dag har jag varit på Synsam butiken i Örebro som heter Holmqvist Optik.
Där har jag druckit kaffe och provat ut bågar.
Kicki som är på bilden är glasögon designer. Spännande jobb tycker jag.
Hon är jätte duktig och noggrann med att leta rätt på exakt det som passar dig.



Man kan byta färg på själva bågen så att den kan förändras efter kläder och hårfärg.
Kul för den som är ombytlig!
Men, det är inte jag!
Jag passar och använder mest  brunt, och kanske lite beige färg:)) Ja, och så varmvit färg .
Men, där stannar flödet av färg!

 Polaris heter företaget som hon jobbar för.


 När jag provade den havsgröna bågen i pilotmodell så utropade jag glatt-Nu vet jag precis vad jag vill ha!
den här färgen men den bågen som bara har bågar på sidan. Den färgen och den här bågen i en kombination!!
Den kommer jag att älska:))
Nä, det går inte, säger Kicki!
Man kan inte få bestämma hur som helst!

Nähä!
Då var det bara att tänka om:
Så, jag är alltså inte en elegant person, inte sportig och inte klassisk,
Det jag var kommer jag inte ihåg?!
Men, jag ska ha matt båge, inga detaljer, så enkelt och rent som möjligt iallafall.
Tråkigt, tja, kanske det men sån är jag!



Här är bågen som jag passade allra bäst i!
Jag byter inte så ofta, så då måste det vara en ganska neutral båge som man inte tröttnar på.

Här har Kicki fyllt i alla mina uppgifter om vilken färgton som passar mig, vilken ansiktsform jag har,  vilken stil jag har osv.


Kom i morgon till oss!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar